Учени препитват човечеството как ще посрещне извънземните

Започва най-мащабното изследване на нагласите в общественото мнение по отношение на гости от третия вид

Кадър от филма на Стивън Спилбърг ”Близки срещи от третия вид”
Кадър от филма на Стивън Спилбърг "Близки срещи от третия вид"
Учените отдавна си задават въпроса как да реагират, ако някога чуждата цивилизация се свърже с човечеството. В момента се подготвя мащабно проучване на общественото мнение по целия свят. Членовете на британската Seti Research (UKSRN) ще представят изследването, което според тях ще бъде най-голямото проучване на обществените нагласи към чуждоземните контакти.

Мненията, които съберат по време на анкетирането, ще помогнат на учените да оформят проекти за международен протокол, който ще определя основните правила за това как организациите трябва да споделят на човечеството новините за извънземните и за всички открити сигнали.

„Няма абсолютно никаква процедура, залегнала в международното право за това как да се отговори на сигнал от чужда цивилизация", казва Мартин Доминик, астроном от университета в Сейнт Андрюс. „Искаме да чуем възгледите на обикновените хора, защото тях ги зясага това хипотетично събитие.“

Освен изпращането на сонди към други планети в Слънчевата система, търсенето на чужд живот се фокусира в голяма степен и върху слушането на сложни радиосигнали от космоса с най-мощните телескопи в света. Доминик припомни, че миналия месец астрономите по проекта Breakthrough Listen обявиха, че не са чули нищо след прослушване на повече от 1000 звездни системи в параметър от около 160 светлинни години.

Но астрономът посочва, че само с 300 милиарда звезди в Млечния път пробивът в „прослушването“ едва е започнал. „Ако все пак имаше десетки квинтилиони други цивилизации като нашата равномерно разпределени в Млечния път, проектът за прослушване пак нямаше да чуе нищо", уточнява той.

Д-р Джон Елиът от университета Лийдс Бекет, заяви, че учените са готови незабавно да съобщят очакваната новина за чужда цивилизация на обществеността, но медиите, които са във фейк-епохата от развитието си – не са готови за истината. Освен поредната теория на конспирацията или изкривена информация, те няма да дадат нищо друго на потребителите си. От регистрирането на странен шум до обявяването на среща с третия вид е нужно много време, а информационният вакуум бързо ще бъде изпълнен със спекулации", каза той.

Прочети още:
Извънземните са тук, твърди лектор от Оксфордския университет
Не само са сред нас, но и създават висш хибриден вид

Проучването ще помогне на учените да измислят как най-добре да предоставят надеждна информация, когато му дойде времето и настъпи историческият миг на срещата. Но също така и какво трябва да се направи, ако е необходимо само учтиво да се отговори на междузвездни съобщения.

Организацията, наречена Messaging Extraterrestrial Intelligence (Meti) International планира да излъчва сигнали в космическото пространството, съдържащи препратки към периодичната таблица на химическите елементи на Менделеев. Това няма да бъдат първите опити за контакт с извънземните. През 1974 г. учени от телескопа Arecibo в Пуерто Рико изпратиха радиосъобщение за живота на Земята на група звезди, отдалечени на 25 000 светлинни години.

Филаделфийският експеримент или тайната на кораба „Елдридж“ Мистерии, загадки, извънземни

Филаделфийският експеримент или тайната на кораба „Елдридж“

Една от най-големите загадки на миналия век все още няма отговор

Няма братя по разум поне на 160 светлинни години Мистерии, загадки, извънземни

Няма братя по разум поне на 160 светлинни години

Учени публикуваха резултати от проучване за наличието на извънземни цивилизации

Извънземните организми е вероятно да изглеждат като образувания, напомнящи паста Мистерии, загадки, извънземни

Учени изследвали микробния живот в горещи извори в Йелоустонския национален парк

Учени: След употреба на наркотици по-лесно се става вярващ Мистерии, загадки, извънземни

Учени: След употреба на наркотици по-лесно се става вярващ

Но и двете групи участници в анкетата усещат присъствието на Вечната същност

7 неща, за които науката няма обяснение Мистерии, загадки, извънземни

7 неща, за които науката няма обяснение

Дали някога ще знаем отговора на тези фундаментални въпроси?

Иисус в небето над Италия Мистерии, загадки, извънземни

Иисус в небето над Италия

Красивото сияние е снимано от Алфредо Ло Бруто

9 факта за секретния проект „Синя книга“ за изследване на феномена НЛО Мистерии, загадки, извънземни

9 факта за секретния проект „Синя книга“ за изследване на феномена НЛО

Нека си припомним за този проект покрай новия сериал на History Channel „Project Blue Book”

Какво откриват агентите на КГБ в египетските пирамиди? Мистерии, загадки, извънземни

Какво откриват агентите на КГБ в египетските пирамиди?

В един от докладите има информация за завръщането на „древните летящи богове"

Как ще изглежда Земята след 5000 години? Мистерии, загадки, извънземни

Как ще изглежда Земята след 5000 години?

Може би най-важното от всичко, което сме научили, е това да контролираме част от енергията на Земята.

Стъпил ли е на Луната Нийл Армстронг наистина? Мистерии, загадки, извънземни

Стъпил ли е на Луната Нийл Армстронг наистина?

Снимка на костюма му не съвпада с отпечатъка, оставен от него там