„До някаква степен вие се изморявате от вкуса на храната без сте я изяли докрай. Това се нарича сензорна умора, заради която не ви се иска да изпитате повече вкусови усещания (свързани с определен продукт)", пояснява един от авторите на публикацията Райън Илдър от Университета Бригъм Йънг (САЩ).
232 доброволци трябвало да разглеждат снимки с храна и да оценяват нейната „апетитност". На едната половина дали фотографии със сладкарски изделия – торти, шоколади, кремове, а на другата – солени вкусотии - чипс, пържени картофки, пилешки хапки.
След това всички заедно яли солени фъстъци и оценявали доколко са им вкусни те. Учените открили, че тези доброволци, които гледали снимките със солена храна, обявили фъстъците за не толкова вкусни, макар че фотография с точно такива ядки не им била показана.
Преглеждането на десетки изображения с храна могат да убият апетита. Този новооткрит ефект е добре да се използва при прилагането на различни диети, в които човек иска или трябва да се откаже от употребата на точно определени продукти. Трябва да го вземат предвид и маркетолозите. Може би менюто на заведението не бива да прелива от вкусни фотографии, защото клиентът ще се е нахранил преди да поръча.