В Швеция обаче намират решение още преди повече от 40 години, когато през 1978 г. се появява раницата KÅNKEN на марката FJÄLLRÄVEN. Тя е голяма колкото две папки формат А4 и е удачна за ползване и от възрастни. Издръжливостта й се дължи на здравата водоустойчива материя Vinylon F, а презрамките са изработени от дълго парче плат, свързано със задната дръжка, което допринася допълнително за изключителната здравина на раницата.
Но това далеч не е всичко – през 2016 г. Шведската асоциация на изкуствата и занаятите признава раниците за произведение на изкуството.
Днес FJÄLLRÄVEN предлагат раниците KÅNKEN в голямо разнообразие от модели, цветове и размери. Вписват се идеално в нашето ежедневие, което ги прави силно търсени и предпочитани. В тях може да носите от важни документи до кутии за сандвичи.
Сега KÅNKEN предлага над 50 цветни комбинации от раници, в различни размери и материали (включително RE-KÅNKEN модели, изработени от рециклирани пластмасови бутилки), без това да променя формата и изчистения им дизайн, на които се дължи глобалният успех на KÅNKEN.
В стремежа си винаги да предлагат нещо изключително и иновативно FJÄLLRÄVEN стартира колаборация с двама шведски художници и резултатът е KÅNKEN ART. Сесилия Хейккила (Cecilia Heikkilä) и Ерик Оловссон (Erik Olovsson) бяха избрани да създадат уникални щампи, символизиращи тяхната лична връзка с природата, съчетана със закачливостта на KÅNKEN.

Сесилия Хейккила е графичен дизайнер, който наред с други неща, пише и илюстрира детски книги. Природата и животните са синоним на нейната работа, а дизайнът й „Приказка“ е повлиян предимно от скандинавската природа. „За мен гората и природата са места, свързани с непредсказуемостта и съвпадението по един опасен, но и красив начин. Но аз вярвам, че колкото повече се доближаваме до природата, толкова повече искаме да я опазим. Това вдъхнови моя модел за KÅNKEN ART” споделя Сесилия.

Ерик Оловссон в сферата на продуктовия и графичния дизайн.
Той ръководи собствено дизайн студио в Стокхолм, и винаги търси
интуитивна и експериментална отправна точка за своите проекти.„Когато FJÄLLRÄVEN ме поканиха за съвместен проект, веднага се съгласих. Винаги съм обичал FJÄLLRÄVEN и съм горд и щастлив да съм част от проекта”, казва той.
„От години KÅNKEN се използва като платно за рисуване от много от феновете ни“ обяснява Хенрик Андерсън, началник на отдел „Иновации и дизайн“ във FJÄLLRÄVEN. „Вдъхновени от това, решихме да представим раници KÅNKEN с оригиналното изкуство от някои от любимите ни творби. Това прави KÅNKEN още по-интересни и сме щастливи да ги обвържем с инициативата „Арктическа лисица.“
Инициативата „Арктическа лисица“ служи за платформа за нови проекти и иновативни идеи в помощ на опазването на околната среда и вдъхновяването на повече хора да прекарват време сред природата. Всеки може да кандидатства с проект, чието финансирането се решава от жури и от публична система за гласуване, и се основава на продажбите на съответните продукти. Целта е повече хора да се ангажират с проблемите на околната среда и да се реализират проекти, които могат да постигнат значима промяна навсякъде по света.
Всяка раница е израз на креативност. Нещо повече, всяка раница отдава дължимото на природата чрез инициативата „Арктическа лисица“. Първите продукти в подкрепа на новата инициатива, ще бъдат три специални модела раници KÅNKEN – две с уникален дизайн на художници, и трета - с много цветни детайли.
Раниците от колекцията може да закупите от новия магазин на FJÄLLRÄVEN в шопинг център The Mall (ниво партер), който ще отвори врати на 30-и март.