
Kaufland се гордее и с първата си горичка от 2000 дръвчета, засадена от 100 служители на компанията край Драгоманското блато до гр. Сливница.
Kaufland България публикува „Sustainability КОМПАС“ – документ, който представя политиката за устойчиво развитие и постиженията на компанията и слага начало на едноименна поредица, в която веригата ще отчита напредъка си по темите, свързани с корпоративната устойчивост. „Sustainability КОМПАС“ има за цел открит диалог със заинтересованите страни.
„Документът представя начина, по който компанията управлява своите въздействия и темите за устойчиво развитие, и предоставя информация за напредъка. ключови постижения, политики и програми, стартирали през последните 2 години, които успешно развива и днес. Периодът на отчитане е избран неслучайно, тъй като за нас това е период на динамична трансформация, активна модернизация и важни инвестиционни проекти”, коментира Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland.

Във всички страни, в които присъства, търговската верига развива политиката си за устойчиво развитие в 7 направления: „Родина“, „Хранене“, „Природа“, „Верига за доставки“, „Климат“, „Служители“ и „Хуманно отношение към животните“, като в България фокусът е върху първите три, пише в „Sustainability компас“. В област „Родина“ Kaufland развива партньорски отношения с български производители, своята дарителска политика и доброволчеството за служителите си. В контекста на направление „Хранене“ компанията се опитва да стимулира активен начин на живот и устойчиво потребление сред клиентите. Изключително важни, като модел за подражание, могат да са практиките на Kaufland в направление „Природа“.

Битката с пластмасата
От началото на 2020 г. компанията не продава пластмасови съдове и прибори за еднократна употреба. Те са заменени с устойчиви алтернативи, които могат да бъдат рециклирани или компостирани. Чрез тази мярка веригата пести 88 тона пластмаса годишно.
Управление на отпадъците
75,3% от всички отпадъци, които се събират в Kaufland, се предават за оползотворяване. 100% от отпадъците от картон, хартия, пластмаса и метал се рециклират.
Органичният отпадък от плодове, зеленчуци и цветя също се събира (разделно) в столичните хипермаркети на Kaufland и се предава в завода за биоотпадъци до София за компостиране.
Как се пести електроенергия
От 2012 г. компанията преустановява използването на фосилни горива като газ, дизел и ТЕЦ за отопление в новите си обекти. От 2014 г. започва преминаване към LED осветеление, а от 2017 г. - подмяна на хладилните агенти с такива с по-нисък потенциал за глобално затопляне (GWP - Global Warming Potential).
Една трета от магазините в България се отопляват и охлаждат от отпадъчната енергия от хладилните инсталации.

Ежегодно всички магазини с иновативна климатична охладителна система и LED осветление спестяват общо около 2520 тона въглеродни емисии в сравнение с конвенционални магазини.