favorites basket
user
Любопитно19 март 2025

10-милионният посетител на Rijksmuseum наистина спал под картина на Рембранд

Основната цел била човекът да не знае, че го очаква нощ в музея

худ. Рембранд, Wikimedia Commons
худ. Рембранд, Wikimedia Commons
Често ви разказваме за лъжливи статии (фейкове), които изглеждат като истински факти, но ето и историята на истинска случка, която звучи толкова лъжовно, че прилича на шега. Но не е...

Една снимка често обикаля интернет пространството и трупа рейтинг независимо кой къде я публикува. Човек, лежащ в постеля и любуващ се на знаменитата „Нощна стража“ на Рембранд, а до него върху масичка с бяла покривка се изстудява шампанско. 

Годината е 2017-а, щастливецът е Стефан Каспер и това не е колаж или някакъв вид протест. Три години след голямото си повторно отваряне, ръководството на Rijksmuseum в Амстердам решава така да посрещне своя 10-милионен посетител. Вечеря и нощувка под „Нощна стража“ на Рембранд.

Каспер разказва за трепетите си през онази паметна нощ в музея: „Още не мога да повярвам. Открих герои, които никога преди не съм виждал. Те оживяха пред мен. Това е преживяване, което се е запечатало завинаги в паметта ми.“



От рекламната агенция, чиято идея е тази своеобразна жива инсталация, казват че управата на музея им възложила да измислят интересен, нетрадиционен и запомнящ се начин за отбелязване на важното музейно събитие. Признават си, че „основната цел беше да се постигне безплатна публичност, музеят да се представи като идеалното място, където всеки един посетител може да бъде „изненадан“ във всеки момент от деня“.  

Когато попитате хората по целия свят за Rijksmuseum, всички ще кажат „Нощната стража“! И така възникнала идеята да се създаде необикновено преживяване за конкретен посетител с тази картина за фон.

В „Деня X“ нищо неподозиращият Стефан Каспер влязъл в музея. Над сто служители били подредени в готовност да посрещнат 10-милионния посетител. Само едно нещо е наистина важно: изненадата трябва  да е истинска, разказват от рекламната агенция. 

На това събитие са посветени 41 статии в местни медии и 36 репортажа в чужди издания. За 7 дни видеото и снимките са стигнали до над 31 млн. ползватели на социалните мрежи. 

ПОДКРЕПИ НИ

Още по темата:

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.