favorites basket
user
ОбразованиеГанета Сагова / 6 април 2024

Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система

„Озарената педагогика“ е подходяща за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст

Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система
Любов Миронова е създател на „Училище за съзнателни родители“, бизнес треньор и дългогодишен приятел на Списание 8. Преподава „Озарена педагогика" – сега започна да обучава и преподаватели в детските градини. Защо това е важно за децата, за родителите и за обществото ни като цяло?

След като обучавахте години наред първо деца, после родители, сега започвате да обучавате преподаватели в детските градини? Защо го правите?
След като повече от 10 години интензивно обучавах деца, родители и учители, през последните четири фокусът ми премина изцяло върху родителите. Целта беше да се подготвят няколкостотин семейства да се грижат за децата си във възрастта от 0 до 7 години съзнателно, човеколюбиво и така да разбират и ценят труда на учителките в детската градина. Училището за съзнателни родители, което създадох през 2014 година, вече е стабилизирано онлайн и стотици български семейства от цял свят учат в него. Когато децата са развивани и обгрижени от родителите си по значим начин през първите три години, идва ред да се срещнат и с така подготвени учители.

В тази връзка започвам едногодишен курс за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст. Казва се „Озарена педагогика“. Относно нея през 2014 година излезе книгата ми „Устойчив модел за образование и хармония с децата“.

На какво ще ги научите? Какви са основните теми, върху които ще работите?
Основните теми, които ще разгледаме, са:
  • Етапи на развитие на детето;
  • Работа с родители;
  • Ролята на възпитателя;
  • Финанси. Администрация;
  • Уникалност на озарения подход;
  • Принципи за работа с деца. Ценности;
  • Техники. Похвати. Дейности;
  • Цели. Програма;
  • Среда;
  • Ритъм – дневен, седмичен, годишен.
Задачата, която съм си поставила, е с този курс да запълня една голяма празнина в образователната система. Университетите подготвят предучилищните педагози да водят ситуации (все едно учебен час, но в детската градина). Те би следвало да се случват по веднъж сутрин и следобед по 10 -15 минути при по-малките и по 15-20 минути при по-големите деца.

И в двата варианта остават едни 7-8-9 часа на ден, за които предучилищните педагози не са подготвени. В тази връзка основни теми в курса по Озарена педагогика ще са имено тези часове, т.е. как да се приспиват деца, как да се успокояват, как да се взимат сутрин и изпращат вечер, как да се организира храненето …

Вярвам, че това е пътят, по който да се намали рязко агресията между учители, родители и деца в детската градина, на която често ставаме свидетели. Това е пътят педагозите да се прибират вечер у дома без да са изтощени, децата да не са невротизирани, със симпотоми на хиперактивност и аутизъм, родителите да са спокойни, докато са на работа.

Каква е ползата за децата, след като техните възпитатели преминат обучението?

Ползата за децата е, че възрастните, който са с тях, ще ползват ненасилствени методи и инструменти с които да ги водят във възпитателния процес.

Ползата за предучилищните педагози е да спрат да се борят с децата и да се прибират вечер в добро физическо и психическо здраве. Време е да се прекрати този порочен кръг.

Тук искам да уточня, че в курса по „Озарена педагогика“ се учи. За сравнение – в „Училище за съзнателни родители“ в рамките на една година родителите преминават през над 650 видео урока, над 100 упражнения, над 50 ретроспекции.

Сега всеки трябва да изработи комплекта си с материали, т.е. трябва време, воля и труд. Има предучилищните педагози, който са получили диплома, защото са си платили, както и такива, на които средният успех е 3.50. Има предучилищни педагози, които са свикнали обученията им да са в СПА хотел и да получат сертификат с много подписи и печати за знания, които нямат. Възпитана е общност, която работи в посоката „толкова ми плащат, толкова работя“. За тези колеги курсът ще е труден. Той би бил подходящ за хора, които милеят за децата и обичат работата с тях, които горят в това, което работят. И които искат промяна в образованието!

Вярно ли е, че най-важните години в живота на човек са първите седем?
Чували сте израза: „На този му липсват първите седем години“. По друг начин казано това, което е изпуснато в тази възраст, после не се наваксва. Това е времето за възпитание.

Изключително тревожна е тенденцията от властимащи, които не познават етапите на развитие на детето, които внасят модели от доказано лоши образователни системи като „иновация“, с които децата, вместо да се възпитават, се обучават. Имаме 12 класа да ги обучим, също и още 3-5 години висше образование. Ако образователната система работи, ще ги научим със сигурност няколко пъти, НО за възпитание имаме само първите 7 години.

Тревожно е да виждаме деца в първи клас, които не са здрави физически, вяли, бледи, с очила, прегърбени, неспокойни, с нервни тикове. Тревожно е, че на тези деца се открадва детството. Няма научно доказателство, че спирането на децата да играят навън, държането им седнали на стол продължително време до 7 годишна възраст е полезно! Децата трябва да се движат активно, за да се раждат неврони. Трябва да спят следобед и вечер, за да омрежават тези неврони в невронни мрежи и за да възстановяват нервната система. С други думи – умно е сръчното дете, умно е ловкото дете.

Едногодишният онлайн курс по „Озарена педагогика“ започва на 8 април
Повече информация тук

Любов Миронова е от хората, които не се побират в рамки. Работила е в сферата на финансите, провежда обучения по мениджърски умения, експерт е в областта на личната ефективност. Но в един момент сменя приоритетите – поставя на първо място децата. Любов Миронова е сред визионерите за промяната на образователната система в България. Работи с успех с т.нар. хиперактивни деца, деца с дефицит на вниманието, занижена памет или просто по-палави. Активист е за промяна на системата на образование - разработва и публикува „Устойчив модел за образование и хармония с деца“. Провежда обучения за учители и директори. На 1 ноември, 2021 година е избрана за Будител на район Слатина в град София.

Гледайте
тук участието на Любов Миронова в LIVE в 8 със Списание 8!



ПОДКРЕПИ НИ

Още по темата:

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.