
Програмата включва:
- Бетовен – увертюра „Егмонт“;
- Моцарт – концерт за пиано и оркестър №21, до мажор, к. 467;
- Брамс – симфония №4, ми минор, оп. 98.
„Крехката нощна атмосфера на втората част се носи от нежната настойчивост на непрекъснато движещ се акомпанимент от три фигури…“, казва музиковедът Орин Хауърд за концерта за пиано и оркестър в до мажор на Моцарт.
А във възстановеното от Шуман през 1853 г. списание „Нови пътища“, по повод камерната музика на съвсем младия Йоханес Брамс, той възкликва: „Това са скрити симфонии!“. През 1997 г., в своята книга „Да построиш оркестър“, в размишленията си за търпението, когато се изправиш пред нотния текст, Юлия Христова задава въпроса „Защо Брамс написва първата си симфония чак на 40-годишна възраст?“.
Бетовен среща певицата Бетина Брентано през 1810 г. по време на усилната си работа върху произведение по драмата на Гьоте, посветено на граф Ламорал Егмонт. В едно от писмата си до Гьоте, възхитена от даровитостта на Бетовен, тя го цитира: „Музиката наистина е посредник между съзнанието, живота и сетивата“.

Петко Димитров е диригент, завършил консерваторията Пийбоди към университета „Джон Хопкинс“ и Мичиганския университет. Бивш музикален директор на редица младежки оркестри в САЩ, понастоящем директор на ансамблите в Англо-американско училище в София.

Инес Симеонова е родена в град Добрич. Носител е на награди от Международния клавирен конкурс „Шуман-Брамс“, Пловдив; Международния клавирен конкурс в Крайова, Румъния; Международния фестивал и конкурс за пианисти в Ланкастър, САЩ; Международния конкурс „Албер Русел“. Участвала е във фестивалите „180 градуса“, „ICon Arts“ в Трансилвания, Румъния, Лятна академия на изкуствата в Созопол, „Музиката на Европа“, „Софийски музикални седмици“, „Мартенски музикални дни“, ppIANISSIMO и др.
Нов симфоничен оркестър е основан през 1991 г. от музикалния критик Юлия Христова като отклик на съществуващите у нас музикални институции, които са подкрепяни финансово и контролирани от държавата. За 24-те години на своето съществуване той създава свой собствен културен модел и общество от приятели, посветени на единствената по рода си за България културна организация.
Основа за създаването му е откритата през 1990 г. от Юлия Христова Концертна къща, която утвърждава свой неповторим подход за работа с младите музиканти, за устройство и за финансиране на оркестъра. Замисълът е той да бъде едновременно школа и институция, която събира под крилото си млади и даровити български музиканти без опит на концертната сцена, но с желание да работят и да се усъвършенстват. Досега в него са свирили над 800 музиканти, някои от които работят в най-големите български оркестри и оперни театри, както и в САЩ, Латинска Америка, Южна Африка, Западна и Централна Европа. „Крайната цел на нашата работа не е концертът, а любовта към процеса „правене на музика“, казва основателката.