ЗдравеАлбина Фабиани / 08 август 2018

Защо диетите не работят?

При лишаването от въглехидрати отслабваме, но после килограмите се връщат

Защо диетите не работят?

При повечето диети, когато отслабвате, вие всъщност не намалявате броя на мастните клетки във вашето тяло. Броят им си остава същият, дори и да станете с 20 кг по-слаби. Това, от което трябва да се отървете, са токсините  - те образуват мастни депа, като се прилепят към мастните клетки. 

Важно е да се разбере, че мастните клетки не са мазнини, а по-скоро контейнери за мазнини. Представете си ги като балончета: ако сте с наднормено тегло, тези балончета са запълнени и надути с мастни запаси, вода и токсини. Ако сте стройни и фини, те просто не са „надути“. 

ДЕПА ОТ ТОКСИНИ

Мастните клетки се обновяват постоянно (около 10% от тях се подменят всяка година), но броят им остава същият. 
Във и извън вашата мастна тъкан има „поток“ мазнини (липиди - мастни молекули, предимно триглицериди). Истинското сваляне на мазнини означава да се насърчи движението на този поток навън, извън тялото. Това, към което трябва да се стремим, е все по-малко токсини да бъдат депозирани в организма. Тялото прави мастен депозит единствено с цел предпазване на важни органи от същите тези токсини! Това е всичко. Ако му помогнете да се отърве от натрупаните депа токсини, ще стопите телесните мазнини лесно и по напълно естествен начин.

Проблемът е, че повечето хора мислят, че това става с диети. Грешка! Тук говорим за клетъчно и междуклетъчно пространство, а не за „детокс“ на храносмилателния тракт. Мастните клетки не са враг - те са спасявали живота на хората с години. Единствената причина, поради която сте живи, е  невероятната способност на организма да разгражда токсините, като първо ги съхранява и неутрализира в мастни депа. Но ако сте с наднормено тегло, явно в някакъв момент балансът на този процес е бил нарушен. Това първо.

Второто важно нещо е, че диета, при която на въглехидратите се гледа като на враг, е равна на бавно самоубийство! „Диета“ с ниско съдържание на въглехидрати е едно от най-лошите неща, които можете да направите за здравето си - както на физическо ниво, така и на ментално! Ако премахнете въглехидратите от диетата си, с какво се храните? Мазнини и протеини. Най-вече мазнини! Това звучи ли ви като добра идея? „Гурутата“ на нисковъглехидратните диети твърдят, че ще топите мазнини с ядене на... мазнини. Намирате ли някакъв смисъл в това? Резултатът е, че ще натрупате мазнини, ще пълните с тях клетките си, ще запушите артериите си, ще засилите производството на ракови клетки и ще получите остеопороза и диабет.

НАТРОВЕНИ ОТ КЕТОЗА

„Гурутата“ на ниските въглехидрати твърдят, че високото съдържание на протеин е добро за тялото и дори необходимо за здравето. Не е! Ако не доставяме достатъчно количество въглехидрати и консумираме много протеин, тялото ще премине в състояние на кетоза.  Това е, когато има натрупване на кетони в кръвта. Те са вторични продукти при окисляването на мазнините. Кетоните са токсични киселинни химикали като ацетон, естер на ацетоцетната киселина и бета- хидроксибутират.Кетозата също води до загуба на апетит. Но е опасно състояние, което повишава инсулиновата резистентност и глюкозната непоносимост. Абсолютно противопоказана е за хората с диабет, които са с наднормено тегло. Инсулиновата резистентност е основен рисков фактор за развитието на сърдечносъдови заболявания. Тя показва и нарушен глюкозен толеранс, който е свързан с хипертония и дислипидемия (ненормално количество липиди като холестерол и мазнини в кръвта). Кетозната дехидратация предизвиква бъбреците да се претоварват и да се освободят от излишъка на азот. Това може да доведе до виене на свят, главоболие, объркване, гадене, умора, проблеми със съня и влошаването на евентуални бъбречни проблеми.

Без достатъчно въглехидрати, които тялото да превърне в енергия, то започва да съхранява мазнините от храната и да ги складира. Тялото включва сигнали за глад. Това е същото състояние, както ако буквално умирате от глад. Изглежда, че е вид защита, така че, докато умираме, да не страдаме от болки от глад. Това е начинът, по който нисковъглехидратните диети работят -  поставят ви в разновидност на гладуване.

Подложилите се на нисковъглехидратна диета, са зависими от стимуланти, за да се справят с ежедневието. Те не могат да функционират без кафе или енергийни напитки. Буквално се пристрастяват към кофеин, кордицепс, диметиламиламин или други стимуланти. Някои приемат хапчета и комбинирани добавки за изгаряне на мазнини, ECA стакове (комбинация от ефедрин, кофеин и аспирин), кленбутерол, както и всякакви други химикали, за да „дадат“ на тялото енергия, без да доставят такава на клетките. Нисковъглехидратният начин на живот не е устойчив в дългосрочен план. Накрая винаги се стига до неизбежното – ново натрупване на тегло! 

БОЛНИ И ПО-ДЕБЕЛИ

Ето 5 причини, поради които нисковъглехидратните диети ви правят дебели в дългосрочен план: 

1. Те превръщат тялото в „склад“ на мазнини. Когато лишаваме мозъка и тялото от това, от което се нуждае – глюкоза, ставаме податливи на пълнеене, и то завинаги! Метаболизмът се забавя до такава степен, че веднага след като започнете да се храните с истинска храна, се задейства приоритетът на тялото да трупа запаси.

2. Приемането на мазнини за топене на мазнини е пълна глупост! В това няма никаква логика, затова и не работи. Мазнината, която ядем, отива „на склад“ - като мазнини в тялото или като запушвания в кръвния поток и т.н. Всеки път и безотказно!

3. Нисковъглехидратната диета убива вашето желание за движение, както и за секс. Без въглехидрати клетките са лишени от глюкоза, така че енергията ви ще пада успоредно със забавянето на метаболизма. Стимулантите могат да ви подлъгват, че имате енергия, за известно време, но в крайна сметка тялото ви просто ще изключи.

4. Нисковъглехидратните диети първоначално подмамват, че топите мазнини, защото веднага се свалят няколко килограма. Но това, което губите първоначално, е водно тегло, причинено от дехидратация. Това се забелязва и по състоянието на кожата: отпусната, без цвят, вяла и лишена от еластичност. Освен това се сдобивате с отблъскващ дъх.

5. Тялото ви не може да гори мазнини качествено, безопасно и устойчиво при липсата на въглехидрати. Имаме нужда да ги приемаме постоянно, за да можем да горим мазнините качествено и без остатъчни  токсични отпадъци. Без въглехидрати всичко, което правим, е да се насилваме да гладуваме. Животът става ад, а хладилникът чака неизбежния срив, който всички на такава диета добре познават. 
В заключение ще кажа: бъдете мъдри и н е се доверявайте на всевъзможни експерти по отслабването. Диетите не работят!

КАК ДА ОТСЛАБНЕМ ЗДРАВОСЛОВНО И ТРАЙНО:

• Започвайте деня със закуска от овесени ядки, накиснати от вечерта в ядково мляко и  овкусени по желание с плодове, ванилия, рожков, кокосови стърготини.
• Повече храна от растителен произход: плодове, зеленчуци, кореноплодни, пълнозърнени и бобови (боб, нахут, леща). Животинските продукти да са не повече от 20%, но имайте цели дни, посветени на растителната храна.
• Намалете максимално рафинираните мазнини: олио, зехтин.
• Не приемайте течни калории: алкохол, плодови сокове.
• Движете се или се занимавайте със спортна активност поне 30 мин всеки ден.
• Пийте около 2 литра вода, в която може да изстисквате пресен лимон.
• Поддържайте добро настроение.
• Отслабвайте за здраве и … красотата ще последва!



Още за „Нова клетка“ на
www.programa-nova-kletka-bg.com



Биохакинг за начинаещи Здраве

Биохакинг за начинаещи

Как лесно да се „хакнем", за да удължим живота си и да сме по-здрави

Как да не вдишаме всички микроби на света Здраве

Как да не вдишаме всички микроби на света

5 съвета как да избегнем заразата в нездравословна среда

Умори умората! Здраве

Умори умората!

Синдром на надбъбречната умора е болестта на ХХI в. Според специалиста Милена Коцева има как да я преодолеем

Тибетската медицина възстановява първоначалната хармония в тялото Здраве

Тибетската медицина възстановява първоначалната хармония в тялото

Александра Алексиева от тибетски център Monchara разкрива лечебната сила на Ку Ние масажа

Глад по часовник - що е то фастинг? Здраве

Глад по часовник - що е то фастинг?

Въздържането от храна през две трети от денонощието (фастинг) сваля килограми и лекува болести

Неизмитите ръце са по-опасни от яденето на сурово месо Здраве

Неизмитите ръце са по-опасни от яденето на сурово месо

Търкайте със сапун 30 секунди, а не 6 както е обичайното времетраене на процеса

Почиствайте в дома си само с оцет, сода и вода! Здраве

Почиствайте в дома си само с оцет, сода и вода!

Ако ползвате веднъж седмично химически препарати все едно пушите цигари

Какво не знаем за зъбите Здраве

Какво не знаем за зъбите

Д-р Атанасиос Куцюрубас обяснява как се мият зъбите, защо са опасни фасетите и дъвките, и каква е ползата от избелването

250 млн. ще са затлъстелите деца през 2030 г., днес са 150 млн. Здраве

250 млн. ще са затлъстелите деца през 2030 г., днес са 150 млн.

Наднормено тегло при малчуганите се бори не с диети, а с истинска храна и твърда любов

Alka® Minerals зарежда организма с жизнено важни съставки Здраве

Alka® Minerals зарежда организма с жизнено важни съставки

Добавката влияе добре на кожата, хрущялната тъкан, мускулите и подпомага имунната система

Пералнята е като тоалетната чиния Здраве

Пералнята е като тоалетната чиния

Влажните кърпи са рай за ешерихия коли

Англия влезе в най-голямата кампания за антигрипни ваксини Здраве

Англия влезе в най-голямата кампания за антигрипни ваксини

На поданиците на кралицата ще бъдат предложени 25 милиона безплатни ваксини

500 въпроса за здравето и храненето Здраве

500 въпроса за здравето и храненето

Съвети за добро здраве от нутрициониста Патрик Холфорд

Д-р Робърт Мелило: Всяко дете заслужава шанс за велик живот Здраве

Д-р Робърт Мелило: Всяко дете заслужава шанс за велик живот

Д-р Мелило е специалист по неврологични заболявания при деца

Отровната козметика Здраве

Отровната козметика

От 13 000 химикали, използвани в козметиката, само 10% са тествани за безопасност

Д-р Сонам Дордже: Астрологията влияе върху тибетската медицина Здраве

Д-р Сонам Дордже: Астрологията влияе върху тибетската медицина

Всеки трябва да намери своя си начин да поддържа тялото си в баланс, твърди терапевтът в тибетски център Мончара