Здраве

Защо диетите не работят?

При лишаването от въглехидрати отслабваме, но после килограмите се връщат

Защо диетите не работят?

При повечето диети, когато отслабвате, вие всъщност не намалявате броя на мастните клетки във вашето тяло. Броят им си остава същият, дори и да станете с 20 кг по-слаби. Това, от което трябва да се отървете, са токсините  - те образуват мастни депа, като се прилепят към мастните клетки. 

Важно е да се разбере, че мастните клетки не са мазнини, а по-скоро контейнери за мазнини. Представете си ги като балончета: ако сте с наднормено тегло, тези балончета са запълнени и надути с мастни запаси, вода и токсини. Ако сте стройни и фини, те просто не са „надути“. 

ДЕПА ОТ ТОКСИНИ

Мастните клетки се обновяват постоянно (около 10% от тях се подменят всяка година), но броят им остава същият. 
Във и извън вашата мастна тъкан има „поток“ мазнини (липиди - мастни молекули, предимно триглицериди). Истинското сваляне на мазнини означава да се насърчи движението на този поток навън, извън тялото. Това, към което трябва да се стремим, е все по-малко токсини да бъдат депозирани в организма. Тялото прави мастен депозит единствено с цел предпазване на важни органи от същите тези токсини! Това е всичко. Ако му помогнете да се отърве от натрупаните депа токсини, ще стопите телесните мазнини лесно и по напълно естествен начин.

Проблемът е, че повечето хора мислят, че това става с диети. Грешка! Тук говорим за клетъчно и междуклетъчно пространство, а не за „детокс“ на храносмилателния тракт. Мастните клетки не са враг - те са спасявали живота на хората с години. Единствената причина, поради която сте живи, е  невероятната способност на организма да разгражда токсините, като първо ги съхранява и неутрализира в мастни депа. Но ако сте с наднормено тегло, явно в някакъв момент балансът на този процес е бил нарушен. Това първо.

Второто важно нещо е, че диета, при която на въглехидратите се гледа като на враг, е равна на бавно самоубийство! „Диета“ с ниско съдържание на въглехидрати е едно от най-лошите неща, които можете да направите за здравето си - както на физическо ниво, така и на ментално! Ако премахнете въглехидратите от диетата си, с какво се храните? Мазнини и протеини. Най-вече мазнини! Това звучи ли ви като добра идея? „Гурутата“ на нисковъглехидратните диети твърдят, че ще топите мазнини с ядене на... мазнини. Намирате ли някакъв смисъл в това? Резултатът е, че ще натрупате мазнини, ще пълните с тях клетките си, ще запушите артериите си, ще засилите производството на ракови клетки и ще получите остеопороза и диабет.

НАТРОВЕНИ ОТ КЕТОЗА

„Гурутата“ на ниските въглехидрати твърдят, че високото съдържание на протеин е добро за тялото и дори необходимо за здравето. Не е! Ако не доставяме достатъчно количество въглехидрати и консумираме много протеин, тялото ще премине в състояние на кетоза.  Това е, когато има натрупване на кетони в кръвта. Те са вторични продукти при окисляването на мазнините. Кетоните са токсични киселинни химикали като ацетон, естер на ацетоцетната киселина и бета- хидроксибутират.Кетозата също води до загуба на апетит. Но е опасно състояние, което повишава инсулиновата резистентност и глюкозната непоносимост. Абсолютно противопоказана е за хората с диабет, които са с наднормено тегло. Инсулиновата резистентност е основен рисков фактор за развитието на сърдечносъдови заболявания. Тя показва и нарушен глюкозен толеранс, който е свързан с хипертония и дислипидемия (ненормално количество липиди като холестерол и мазнини в кръвта). Кетозната дехидратация предизвиква бъбреците да се претоварват и да се освободят от излишъка на азот. Това може да доведе до виене на свят, главоболие, объркване, гадене, умора, проблеми със съня и влошаването на евентуални бъбречни проблеми.

Без достатъчно въглехидрати, които тялото да превърне в енергия, то започва да съхранява мазнините от храната и да ги складира. Тялото включва сигнали за глад. Това е същото състояние, както ако буквално умирате от глад. Изглежда, че е вид защита, така че, докато умираме, да не страдаме от болки от глад. Това е начинът, по който нисковъглехидратните диети работят -  поставят ви в разновидност на гладуване.

Подложилите се на нисковъглехидратна диета, са зависими от стимуланти, за да се справят с ежедневието. Те не могат да функционират без кафе или енергийни напитки. Буквално се пристрастяват към кофеин, кордицепс, диметиламиламин или други стимуланти. Някои приемат хапчета и комбинирани добавки за изгаряне на мазнини, ECA стакове (комбинация от ефедрин, кофеин и аспирин), кленбутерол, както и всякакви други химикали, за да „дадат“ на тялото енергия, без да доставят такава на клетките. Нисковъглехидратният начин на живот не е устойчив в дългосрочен план. Накрая винаги се стига до неизбежното – ново натрупване на тегло! 

БОЛНИ И ПО-ДЕБЕЛИ

Ето 5 причини, поради които нисковъглехидратните диети ви правят дебели в дългосрочен план: 

1. Те превръщат тялото в „склад“ на мазнини. Когато лишаваме мозъка и тялото от това, от което се нуждае – глюкоза, ставаме податливи на пълнеене, и то завинаги! Метаболизмът се забавя до такава степен, че веднага след като започнете да се храните с истинска храна, се задейства приоритетът на тялото да трупа запаси.

2. Приемането на мазнини за топене на мазнини е пълна глупост! В това няма никаква логика, затова и не работи. Мазнината, която ядем, отива „на склад“ - като мазнини в тялото или като запушвания в кръвния поток и т.н. Всеки път и безотказно!

3. Нисковъглехидратната диета убива вашето желание за движение, както и за секс. Без въглехидрати клетките са лишени от глюкоза, така че енергията ви ще пада успоредно със забавянето на метаболизма. Стимулантите могат да ви подлъгват, че имате енергия, за известно време, но в крайна сметка тялото ви просто ще изключи.

4. Нисковъглехидратните диети първоначално подмамват, че топите мазнини, защото веднага се свалят няколко килограма. Но това, което губите първоначално, е водно тегло, причинено от дехидратация. Това се забелязва и по състоянието на кожата: отпусната, без цвят, вяла и лишена от еластичност. Освен това се сдобивате с отблъскващ дъх.

5. Тялото ви не може да гори мазнини качествено, безопасно и устойчиво при липсата на въглехидрати. Имаме нужда да ги приемаме постоянно, за да можем да горим мазнините качествено и без остатъчни  токсични отпадъци. Без въглехидрати всичко, което правим, е да се насилваме да гладуваме. Животът става ад, а хладилникът чака неизбежния срив, който всички на такава диета добре познават. 
В заключение ще кажа: бъдете мъдри и н е се доверявайте на всевъзможни експерти по отслабването. Диетите не работят!

КАК ДА ОТСЛАБНЕМ ЗДРАВОСЛОВНО И ТРАЙНО:

• Започвайте деня със закуска от овесени ядки, накиснати от вечерта в ядково мляко и  овкусени по желание с плодове, ванилия, рожков, кокосови стърготини.
• Повече храна от растителен произход: плодове, зеленчуци, кореноплодни, пълнозърнени и бобови (боб, нахут, леща). Животинските продукти да са не повече от 20%, но имайте цели дни, посветени на растителната храна.
• Намалете максимално рафинираните мазнини: олио, зехтин.
• Не приемайте течни калории: алкохол, плодови сокове.
• Движете се или се занимавайте със спортна активност поне 30 мин всеки ден.
• Пийте около 2 литра вода, в която може да изстисквате пресен лимон.
• Поддържайте добро настроение.
• Отслабвайте за здраве и … красотата ще последва!



Още за „Нова клетка“ на
www.programa-nova-kletka-bg.com



Как да имаме силен имунитет Здраве

Как да имаме силен имунитет

Съвети за профилактика и лечение в грипния сезон

Яжте мазнини и отслабвайте! Здраве

Яжте мазнини и отслабвайте!

7 основни принципа на новите нисковъглехидратни режими

Стомасите ни не са кошчета за боклук! Здраве

Стомасите ни не са кошчета за боклук!

Ако не внасяме токсини в тялото си, грипът почти няма шанс да ни порази

Болките в тялото издават емоциите ни Здраве

Болките в тялото издават емоциите ни

9 вида болка, които са пряко свързани с вашите емоции

Как да се храним правилно по време на бременност? Здраве

Как да се храним правилно по време на бременност?

Ако ви влече към сладко, може да имате недостиг на цинк, селен или магнезий

Витамини за психично здраве Здраве

Витамини за психично здраве

Ортомолекулярната медицина може да добави 25 и повече години към живота ни

Как най-добре да се подготвим за бременност? Здраве

Как най-добре да се подготвим за бременност?

Няколко лесни стъпки ни гарантират, че сме направили всичко необходимо

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята Здраве

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята

Даваме пари за скъпи продукти, които са не само неефикасни, но може и да са опасни за здравето ни. Често решението се намира на една ръка разстояние

Forever young! Здраве

Forever young!

Остаряваме, защото бикарбонатите в кръвта ни намаляват

Що е то нутриционист? Здраве

Що е то нутриционист?

Или към какъв специалист и кога да се обърнем? Професията нутриционист е сравнително нова за България – като цяло в световен мащаб се утвърждава едва през последните няколко години.

Черното злато на Поморие Здраве

Черното злато на Поморие

Калта лекува от дископатия до псориазис, пречиства организма и подмладява

Защо е важно да направим подготовка за бременността? Здраве

Защо е важно да направим подготовка за бременността?

Майчинството не започва дори с началото на бременността, а преди това

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол Здраве

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол

Според Световната здравна организация възрастните на бива да приемат повече от 6 г дневно

Оазис за полезно хранене Здраве

Оазис за полезно хранене

GREEN BASKET предлага пресни, вкусни и балансирани менюта, приготвени на място и с много любов

Опаковките на храните са опасни за здравето Здраве

Опаковките на храните са опасни за здравето

Свързват се с образуването на рак и болести на щитовидната жлеза