Здраве

Защо диетите не работят?

При лишаването от въглехидрати отслабваме, но после килограмите се връщат

Защо диетите не работят?

При повечето диети, когато отслабвате, вие всъщност не намалявате броя на мастните клетки във вашето тяло. Броят им си остава същият, дори и да станете с 20 кг по-слаби. Това, от което трябва да се отървете, са токсините  - те образуват мастни депа, като се прилепят към мастните клетки. 

Важно е да се разбере, че мастните клетки не са мазнини, а по-скоро контейнери за мазнини. Представете си ги като балончета: ако сте с наднормено тегло, тези балончета са запълнени и надути с мастни запаси, вода и токсини. Ако сте стройни и фини, те просто не са „надути“. 

ДЕПА ОТ ТОКСИНИ

Мастните клетки се обновяват постоянно (около 10% от тях се подменят всяка година), но броят им остава същият. 
Във и извън вашата мастна тъкан има „поток“ мазнини (липиди - мастни молекули, предимно триглицериди). Истинското сваляне на мазнини означава да се насърчи движението на този поток навън, извън тялото. Това, към което трябва да се стремим, е все по-малко токсини да бъдат депозирани в организма. Тялото прави мастен депозит единствено с цел предпазване на важни органи от същите тези токсини! Това е всичко. Ако му помогнете да се отърве от натрупаните депа токсини, ще стопите телесните мазнини лесно и по напълно естествен начин.

Проблемът е, че повечето хора мислят, че това става с диети. Грешка! Тук говорим за клетъчно и междуклетъчно пространство, а не за „детокс“ на храносмилателния тракт. Мастните клетки не са враг - те са спасявали живота на хората с години. Единствената причина, поради която сте живи, е  невероятната способност на организма да разгражда токсините, като първо ги съхранява и неутрализира в мастни депа. Но ако сте с наднормено тегло, явно в някакъв момент балансът на този процес е бил нарушен. Това първо.

Второто важно нещо е, че диета, при която на въглехидратите се гледа като на враг, е равна на бавно самоубийство! „Диета“ с ниско съдържание на въглехидрати е едно от най-лошите неща, които можете да направите за здравето си - както на физическо ниво, така и на ментално! Ако премахнете въглехидратите от диетата си, с какво се храните? Мазнини и протеини. Най-вече мазнини! Това звучи ли ви като добра идея? „Гурутата“ на нисковъглехидратните диети твърдят, че ще топите мазнини с ядене на... мазнини. Намирате ли някакъв смисъл в това? Резултатът е, че ще натрупате мазнини, ще пълните с тях клетките си, ще запушите артериите си, ще засилите производството на ракови клетки и ще получите остеопороза и диабет.

НАТРОВЕНИ ОТ КЕТОЗА

„Гурутата“ на ниските въглехидрати твърдят, че високото съдържание на протеин е добро за тялото и дори необходимо за здравето. Не е! Ако не доставяме достатъчно количество въглехидрати и консумираме много протеин, тялото ще премине в състояние на кетоза.  Това е, когато има натрупване на кетони в кръвта. Те са вторични продукти при окисляването на мазнините. Кетоните са токсични киселинни химикали като ацетон, естер на ацетоцетната киселина и бета- хидроксибутират.Кетозата също води до загуба на апетит. Но е опасно състояние, което повишава инсулиновата резистентност и глюкозната непоносимост. Абсолютно противопоказана е за хората с диабет, които са с наднормено тегло. Инсулиновата резистентност е основен рисков фактор за развитието на сърдечносъдови заболявания. Тя показва и нарушен глюкозен толеранс, който е свързан с хипертония и дислипидемия (ненормално количество липиди като холестерол и мазнини в кръвта). Кетозната дехидратация предизвиква бъбреците да се претоварват и да се освободят от излишъка на азот. Това може да доведе до виене на свят, главоболие, объркване, гадене, умора, проблеми със съня и влошаването на евентуални бъбречни проблеми.

Без достатъчно въглехидрати, които тялото да превърне в енергия, то започва да съхранява мазнините от храната и да ги складира. Тялото включва сигнали за глад. Това е същото състояние, както ако буквално умирате от глад. Изглежда, че е вид защита, така че, докато умираме, да не страдаме от болки от глад. Това е начинът, по който нисковъглехидратните диети работят -  поставят ви в разновидност на гладуване.

Подложилите се на нисковъглехидратна диета, са зависими от стимуланти, за да се справят с ежедневието. Те не могат да функционират без кафе или енергийни напитки. Буквално се пристрастяват към кофеин, кордицепс, диметиламиламин или други стимуланти. Някои приемат хапчета и комбинирани добавки за изгаряне на мазнини, ECA стакове (комбинация от ефедрин, кофеин и аспирин), кленбутерол, както и всякакви други химикали, за да „дадат“ на тялото енергия, без да доставят такава на клетките. Нисковъглехидратният начин на живот не е устойчив в дългосрочен план. Накрая винаги се стига до неизбежното – ново натрупване на тегло! 

БОЛНИ И ПО-ДЕБЕЛИ

Ето 5 причини, поради които нисковъглехидратните диети ви правят дебели в дългосрочен план: 

1. Те превръщат тялото в „склад“ на мазнини. Когато лишаваме мозъка и тялото от това, от което се нуждае – глюкоза, ставаме податливи на пълнеене, и то завинаги! Метаболизмът се забавя до такава степен, че веднага след като започнете да се храните с истинска храна, се задейства приоритетът на тялото да трупа запаси.

2. Приемането на мазнини за топене на мазнини е пълна глупост! В това няма никаква логика, затова и не работи. Мазнината, която ядем, отива „на склад“ - като мазнини в тялото или като запушвания в кръвния поток и т.н. Всеки път и безотказно!

3. Нисковъглехидратната диета убива вашето желание за движение, както и за секс. Без въглехидрати клетките са лишени от глюкоза, така че енергията ви ще пада успоредно със забавянето на метаболизма. Стимулантите могат да ви подлъгват, че имате енергия, за известно време, но в крайна сметка тялото ви просто ще изключи.

4. Нисковъглехидратните диети първоначално подмамват, че топите мазнини, защото веднага се свалят няколко килограма. Но това, което губите първоначално, е водно тегло, причинено от дехидратация. Това се забелязва и по състоянието на кожата: отпусната, без цвят, вяла и лишена от еластичност. Освен това се сдобивате с отблъскващ дъх.

5. Тялото ви не може да гори мазнини качествено, безопасно и устойчиво при липсата на въглехидрати. Имаме нужда да ги приемаме постоянно, за да можем да горим мазнините качествено и без остатъчни  токсични отпадъци. Без въглехидрати всичко, което правим, е да се насилваме да гладуваме. Животът става ад, а хладилникът чака неизбежния срив, който всички на такава диета добре познават. 
В заключение ще кажа: бъдете мъдри и н е се доверявайте на всевъзможни експерти по отслабването. Диетите не работят!

КАК ДА ОТСЛАБНЕМ ЗДРАВОСЛОВНО И ТРАЙНО:

• Започвайте деня със закуска от овесени ядки, накиснати от вечерта в ядково мляко и  овкусени по желание с плодове, ванилия, рожков, кокосови стърготини.
• Повече храна от растителен произход: плодове, зеленчуци, кореноплодни, пълнозърнени и бобови (боб, нахут, леща). Животинските продукти да са не повече от 20%, но имайте цели дни, посветени на растителната храна.
• Намалете максимално рафинираните мазнини: олио, зехтин.
• Не приемайте течни калории: алкохол, плодови сокове.
• Движете се или се занимавайте със спортна активност поне 30 мин всеки ден.
• Пийте около 2 литра вода, в която може да изстисквате пресен лимон.
• Поддържайте добро настроение.
• Отслабвайте за здраве и … красотата ще последва!



Още за „Нова клетка“ на
www.programa-nova-kletka-bg.com



Оазис за полезно хранене Здраве

Оазис за полезно хранене

GREEN BASKET предлага пресни, вкусни и балансирани менюта, приготвени на място и с много любов

Опаковките на храните са опасни за здравето Здраве

Опаковките на храните са опасни за здравето

Свързват се с образуването на рак и болести на щитовидната жлеза

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия Здраве

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия

Дори час - два джижение седмично са достатъчни, за да поддържат психичното ни равновесие в баланс

Затлъстяваме по ген Здраве

Затлъстяваме по ген

Генът CREBRF насърчава трупането на мазнини

Как кофеинът се отразява на тялото и мозъка? Здраве

Как кофеинът се отразява на тялото и мозъка?

Засяга множество процеси в тялото ни, включително нашия метаболизъм

Положителна нагласа към старостта намалява риска от деменция Здраве

Положителна нагласа към старостта намалява риска от деменция

Дори хора с генетична предразположеност към болестта могат да намалят шансовете за появата й на половина, гледайки с оптимизъм към третата възраст

Аюрведа тайните на 108-годишния йога Здраве

Аюрведа тайните на 108-годишния йога

Свами Дев Мурти дава 9-те си правила за здрав и дълъг живот

Вторият мозък Здраве

Вторият мозък

Всяко хранене има пряк ефект върху производството на химични сигнали в мозъка

Магазин за радост Здраве

Магазин за радост

Запознайте се с младите ентусиасти от Joy Day и разберете защо здравословно е равно на вкусно

Епидемията хашимото Здраве

Епидемията хашимото

Болестите на щитовидната жлеза стават все по-чести, основна причина е храната

Ария за арника Здраве

Ария за арника

Натурална грижа за здрава кожа и спортен тонус

От камила мляко Здраве

От камила мляко

Екзотичната напитка е силен имуностимулатор, съюзник в битката с диабета, ротавирусите и аутизма

Благотворителна вечеря в помощ на двойки с репродуктивни проблеми Здраве

Благотворителна вечеря в помощ на двойки с репродуктивни проблеми

Всяка шеста двойка се сблъсква с трудности в зачеването, сочат последните проучвания у нас

Професионална грижа за зъбите Здраве

Професионална грижа за зъбите

SPLAT - иновативната марка продукти за орална хигиена с активни субстанции от природата

Как да съблечем рака Здраве

Как да съблечем рака

Нова теория за трофобластните клетки дава надежда за успешно лечение на онкологичните заболявания