Здраве

Forever young!

Остаряваме, защото бикарбонатите в кръвта ни намаляват

Снимка: Istock
Снимка: Istock
Открай време хората имаме едно съкровено желание: да удължим живота си и да поддържаме добро здраве. Прекарваме много време в проучване на причините за стареенето и търсим начини да останем млади. Но теориите защо остаряваме не са лесни за разбиране. Целта на тази статия е да представи просто научно обяснение, както и прост научен метод за обръщане на процеса на стареене без диета или физически упражнения.

НЕУСЕТНО ПОЧТИ

Остаряването е процес, който започва в момента на раждане, но става видим около 45-годишна възраст. Това е времето, когато започват да се появяват симптоми на диабет, артрит, хипертония, остеопороза, рак и други „дегенеративни“ заболявания. Това е така, защото с времето нивата на бикарбонати в кръвта намаляват и ако стигнем 90 години, бикарбонатите ще са с 18% по-малко.

Бикарбонатът е алкален буфер, който неутрализира киселинността на кръвта с цел нейното рН да се поддържа балансирано. Като цяло това води до елиминиране на киселинните отпадъци в човешкото тяло. Ракът например не може да се развива в алкални условия! Липсата на бикарбонат обаче означава киселинна среда, а тя създава предпоставки за размножаване на рака. Намаляването на бикарбонатите ограничава способността на кръвта да управлява киселинните отпадъци, произведени от най-различни метаболитни процеси в нашите клетки. Оптималното ниво на pH на кръвта е 7,365. За да оцелее, тялото умело преобразува, наред с други неща, неутрализираните течни киселини в твърди като холестерол, мастна киселина, пикочна киселина, фосфат, сулфат, урат и бъбречни камъни.

Когато тялото няма бикарбонат, кръвта не е в състояние да неутрализира такива отровни киселини като пикочната, фосфорната и сярната. За да го постигне, тялото ограбва калция (който е силно алкален) от костите, като с това поставя началото на заболявания като остеопороза например. Прието е, че намаляването на бикарбонатите и натрупването на киселини в нашето тяло е неизбежен резултат от стареенето. Но намаляването на бикарбонатите в кръвта не е резултат от стареенето, а е самата причина за стареенето. Когато намерим начини за попълване на бикарбонатите (както се зарежда батерия), няма да остаряваме като сега - преждевременно.

ХРАНА И ДИЕТА

Нека започнем с причините за намаляване на бикарбонатите и източниците на киселинност в кръвта и тялото. 

Смятаме, че диетите са свързани с доброто здраве, но не разбираме основните елементи на храната. Около 98% от нашите храни са съставени от въглерод, азот, водород и кислород. Това са енергийните елементи на храната. Те ни дават енергия, която изгаряме чрез кислорода. След изгарянето остават киселинни отпадъци като оцетна киселина, холестерол, млечна, мастна, въглеродна  и пикочна киселини, нитроокис и амоняк. Останалите 2% от храните се състоят от алкални и киселинни минерали като калий, натрий, калций, магнезий, желязо, сяра, хлор и йод. В зависимост от това кои минерали са преобладаващи, храната се възприема като алкална или киселинна. Но трябва да е ясно, че не съществува „алкална храна“, която не произвежда нетни киселинни отпадъци, 98% от храните произвеждат такива. Невъзможно е те да се неутрализират единствено с „алкална диета“. Това ще създаде само проблем с хранителна недостатъчност. Нито една диета – било то вегетарианска, веган, суровоядна, макробиотична или нисковъглехидратна - не добавя бикарбонати към кръвта. Те не могат да се набавят и с консумирането на сода бикарбонат, тъй като солната киселина на стомаха разгражда содата бикарбонат на вода, въглероден диоксид и натриева сол.




ФИЗИЧЕСКИ УПРАЖНЕНИЯ

Упражненията се смятат за основен фактор за подобряване на качеството на здравето. Те помагат да се изгарят калории и да се отделят киселинни отпадъци чрез изпотяване и тонизират тялото ни. Упражненията са полезни за здравето, да!… ако са в умерено количество. Идеята „без болка няма печалба“ може да причини повече вреда, отколкото полза. Прекалените упражнения могат да доведат до прекалено количество млечна киселина, която е резултат от недостатъчен кислород. При някои хора млечната киселина може да доведе до астма, причинена от физически упражнения (exerciseinduced asthma). По време на тренировка кръвното налягане може да се вдигне, водейки до риск от инсулт. При прекомерно физическо натоварване или разтегнати мускули хранителните вещества горят толкова бързо, че притокът на кръв не може да отстрани своевременно отпадъчните продукти. Това създава киселинен басейн, който запушва капилярите, предотвратявайки елиминирането на отпадъците. Няма упражнения, които да добавят бикарбонати към кръвния поток.

ЗАЩО ГУБИМ БИКАРБОНАТИ?

Алкалният буфер бикарбонат обикновено се свързва с алкални минерали - например калиев бикарбонат, натриев бикарбонат, калциев бикарбонат или магнезиев бикарбонат. Киселинният буфер въглеродна киселина е комбинация от вода и въглероден диоксид. Когато натриев хидроксид (алкален елемент) навлиза в кръвния поток, киселинният буфер реагира с него, за да понижи рН на кръвта. Обратно, когато хлороводородната киселина (киселинен елемент) навлиза в кръвния поток, алкалният буфер реагира с него, за да повиши рН на кръвта. Киселинният буфер става алкален буфер в един случай и алкалният буфер става киселинен буфер в другия. Те варират в зависимост от това кой елемент - алкален или киселинен - навлиза в кръвния поток. Това се случва, защото киселинните елементи, влизащи вкръвния поток, са повече от алкалните. Кръвта помага да се намали киселината през белите дробове чрез издишането на въглероден двуокис, както и през бъбреците чрез уриниране. Това е нашият начин на живот: диети, стресирано ежедневие, замърсена среда, храна и напитки, които предизвикват силна киселинност на кръвта, което на свой ред облага алкалния буфер. Силно киселинните безалкохолни напитки са най-големият враг на бикарбонатите, а ги даваме на децата си ежедневно. Тялото е с най-висока алкалност (и бикарбонати) в ранна детска възраст. Според изследвания то не губи бикарбонати до 45-годишна възраст.

След това, ако не презаредим кръвта си с бикарбонати, ако не можем да запазим тези, с които сме родени, ще остаряваме преждевременно и неелегантно, независимо какво правим. Това е загубена битка.

ДА ПРЕЗАРЕДИМ КРЪВТА

Ползите от алкалността се приемат не само от хомеопатични и холистични лекари, но и от все по-голям брой алопатични лекари. Повечето от тях не разбират как работи алкалността, особено когато става въпрос за човешкия стомах. Лекарите смятат, че стомашната киселина унищожава алкалността. Ето как се произвежда солната киселина:

ВОДА + ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД + НАТРИЕВА СОЛ = ХЛОРОВОДОРОДНА КИСЕЛИНА + НАТРИЕВ БИКАРБОНАТ

Стомахът не може да произвежда солна киселина, без да произвежда бикарбонати, обаче хлороводородната киселина влиза в стомаха, а натриевият бикарбонат отива в кръвния поток. Оттук математиката е лесна: колкото повече солна киселина в тялото, толкова повече бикарбонати влизат в кръвта!

КАКВО ДА ПРАВИМ:

• Започвайте деня с чаша вода, в която е разтворена лъжица ябълков оцет с майка (означава нефилтриран).
• 20 мин. преди всяко хранене изпивайте още една чаша с лъжица ябълков оцет.
• Приемайте минерализиращи алкални капки.
• Увеличете дозатата плодове и зеленчуци с високо съдържание на вода.
• Пийте чист сок от краставици без други примеси.
• Приемайте 3 пъти в седмицата витаминерална формула на „Програма Нова Клетка“. Формулата е специфично създадена с цел подпомагане на описаните процеси и променя активните връзки на ДНК за 45 дни.


Още за „Нова клетка“:

www.programa-nova-kletka-bg.com


Що е то нутриционист? Здраве

Що е то нутриционист?

Или към какъв специалист и кога да се обърнем? Професията нутриционист е сравнително нова за България – като цяло в световен мащаб се утвърждава едва през последните няколко години.

Черното злато на Поморие Здраве

Черното злато на Поморие

Калта лекува от дископатия до псориазис, пречиства организма и подмладява

Защо е важно да направим подготовка за бременността? Здраве

Защо е важно да направим подготовка за бременността?

Майчинството не започва дори с началото на бременността, а преди това

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол Здраве

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол

Според Световната здравна организация възрастните на бива да приемат повече от 6 г дневно

Оазис за полезно хранене Здраве

Оазис за полезно хранене

GREEN BASKET предлага пресни, вкусни и балансирани менюта, приготвени на място и с много любов

Опаковките на храните са опасни за здравето Здраве

Опаковките на храните са опасни за здравето

Свързват се с образуването на рак и болести на щитовидната жлеза

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия Здраве

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия

Дори час - два джижение седмично са достатъчни, за да поддържат психичното ни равновесие в баланс

Затлъстяваме по ген Здраве

Затлъстяваме по ген

Генът CREBRF насърчава трупането на мазнини

Защо диетите не работят? Здраве

Защо диетите не работят?

При лишаването от въглехидрати отслабваме, но после килограмите се връщат

Как кофеинът се отразява на тялото и мозъка? Здраве

Как кофеинът се отразява на тялото и мозъка?

Засяга множество процеси в тялото ни, включително нашия метаболизъм

Аюрведа тайните на 108-годишния йога Здраве

Аюрведа тайните на 108-годишния йога

Свами Дев Мурти дава 9-те си правила за здрав и дълъг живот

Положителна нагласа към старостта намалява риска от деменция Здраве

Положителна нагласа към старостта намалява риска от деменция

Дори хора с генетична предразположеност към болестта могат да намалят шансовете за появата й на половина, гледайки с оптимизъм към третата възраст

Вторият мозък Здраве

Вторият мозък

Всяко хранене има пряк ефект върху производството на химични сигнали в мозъка

Магазин за радост Здраве

Магазин за радост

Запознайте се с младите ентусиасти от Joy Day и разберете защо здравословно е равно на вкусно