Здраве

Как най-добре да се подготвим за бременност?

Няколко лесни стъпки ни гарантират, че сме направили всичко необходимо

Как най-добре да се подготвим за бременност?
В своята по-ранна публикация ЗАЩО Е ВАЖНО ДА СЕ ПОДГОТВИМ ЗА БРЕМЕННОСТ, споделих причините, поради които и двамата родители е необходимо да се подготвят за зачеването и износването на здраво дете. 
В практитката си използвам няколко простички стъпки, които ни подсигуряват, че сме направили всичко необходимо, за да подготвим тялото си да зачене и износи здраво дете. Ето кои са те: 
1. ВОДА – Когато говорим за началото на новия живот, започваме именно с мястото, където е започнал и нашият живот – във вода. Бебето в майчината утроба също е 95% вода, пие вода през всичките 9 месеца плува във вода и диша вода. За него нормалната среда е водна. Животът на сперматозоидите и яйцеклетките също започва във водна среда, затова и двамата родители трябва да бъдат добре хидратирани. 
Необходимото дневно количество е 30-40 мл. на кг. тегло. Водата, която консумираме, трябва да бъде чиста (не чешмяна), да се редува изворна и минерална. 
2. ПРЕЧИСТВАНЕ НА ОРГАНИЗМА – някои патогенни организми, които живеят в тялото на майката, може да попаднат в плода. Някои от тях пречат поначало на зачеването, а други може да причинят заболявания, с които детето се ражда. Токсините в тялото и на двамата родители замърсяват и физически, и информационно сперматозоидите и яйцеклетките и всичко това се предава на бъдещото бебе. Когато няма условия за износване на здраво дете, изобщо може да не настъпи бременност или да се изхвърли плодът. 
Решението е пречистване два пъти в годината, което е необходимо и разумно преди бременността. Прочистващата програма е добре да обхваща както изчистване от паразити, така и от токсини, шлаки и др. Най-добре е да се посъветвате с нутриционист относно подходящата за вас детоксикационна програма. 
3. ХРАНЕНЕ – безспорно храненето е основна част от подготовката за бременността. Добре е и двамата родители да изключат от менюто си всички храни и напитки, които съдържат отрови: консерванти, оцветители и подобрители, тежки и рафинирани мазнини, месни продукти, колбаси и др., меки сирена и пушени храни, алкохол, цигари, наркотични вещества, лекарства (които не са предписани от лекар), пържено, сладко, пакетирани и консервирани храни. Колкото е по-близка храната до естественото си състояние, толкова по-подходяща е тя: свежо и прясно еко месо, приготвено на пàра, чрез варене или печено, натурални млечни продукти, пресни яйца, пълнозърнести храни, бобови, ядки и семена, свежи зеленчуци и плодове, според сезона. 
Тъй като формирането на яйцеклетката започва много преди нейното отделяне, най-разумно е 3 месеца преди този момент бъдещата майка да е пила някои натурални хранителни добавки: 
  • Фолиева киселина (400 мг. на ден), която е необходима също и за бъдещия татко;
  • Калциево-магнезиев комплекс (в биологично усвоима форма);
  • Спирулина (органик);
  • Храносмилателни ензими – освен че спомагат за правилния метаболизъм и редукцията на теглото, имат леко прочистващо действие, подобряват хормоналния баланс и неутрализират предменструалния синдром;
  • Мастни киселини – рибено масло.
4. ФАКТОРИ, РАЗЛИЧНИ ОТ ХРАНЕНЕТО – психо-емоционален баланс и духовно усъвършенстване, движение, дишане на чист въздух, анти-стрес техники, почивка и информираност за същността на износването, раждането, кърменето и отглеждането на детето! 
За да сте сигурни, че подготовката ви е пълноценна и подходяща, съветваме ви да се обърнете към нутриционист, който може да изготви програма, съобразена с индивидуалните особености на вашата двойка. 
Пожелавам на всички бъдещи родители лесно зачеване, лека бременност и раждане и нека не забравяме, че най-важната роля за всичко това играе Любовта! 

Елена Терзиева, нутриционист 
тел. 0889901660
elena@elenaterzieva.com 
www.elenaterzieva.com
Как да имаме силен имунитет Здраве

Как да имаме силен имунитет

Съвети за профилактика и лечение в грипния сезон

Яжте мазнини и отслабвайте! Здраве

Яжте мазнини и отслабвайте!

7 основни принципа на новите нисковъглехидратни режими

Стомасите ни не са кошчета за боклук! Здраве

Стомасите ни не са кошчета за боклук!

Ако не внасяме токсини в тялото си, грипът почти няма шанс да ни порази

Болките в тялото издават емоциите ни Здраве

Болките в тялото издават емоциите ни

9 вида болка, които са пряко свързани с вашите емоции

Как да се храним правилно по време на бременност? Здраве

Как да се храним правилно по време на бременност?

Ако ви влече към сладко, може да имате недостиг на цинк, селен или магнезий

Витамини за психично здраве Здраве

Витамини за психично здраве

Ортомолекулярната медицина може да добави 25 и повече години към живота ни

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята Здраве

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята

Даваме пари за скъпи продукти, които са не само неефикасни, но може и да са опасни за здравето ни. Често решението се намира на една ръка разстояние

Що е то нутриционист? Здраве

Що е то нутриционист?

Или към какъв специалист и кога да се обърнем? Професията нутриционист е сравнително нова за България – като цяло в световен мащаб се утвърждава едва през последните няколко години.

Forever young! Здраве

Forever young!

Остаряваме, защото бикарбонатите в кръвта ни намаляват

Черното злато на Поморие Здраве

Черното злато на Поморие

Калта лекува от дископатия до псориазис, пречиства организма и подмладява

Защо е важно да направим подготовка за бременността? Здраве

Защо е важно да направим подготовка за бременността?

Майчинството не започва дори с началото на бременността, а преди това

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол Здраве

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол

Според Световната здравна организация възрастните на бива да приемат повече от 6 г дневно

Оазис за полезно хранене Здраве

Оазис за полезно хранене

GREEN BASKET предлага пресни, вкусни и балансирани менюта, приготвени на място и с много любов

Опаковките на храните са опасни за здравето Здраве

Опаковките на храните са опасни за здравето

Свързват се с образуването на рак и болести на щитовидната жлеза

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия Здраве

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия

Дори час - два джижение седмично са достатъчни, за да поддържат психичното ни равновесие в баланс