Подкрепете ни!




Здраве12 март 2020

Започнете да управлявате тревогата

Спрете с „информационния фастфуд", четете статистика и не злоупотребявайте с алкохол

Започнете да управлявате тревогата
Паниката е пристъп на мъчителна тревога и страх, които са съпроводени с чувство на безсилие и невъзможност да се повлияе на случващото се. Ето някои съвети на психолозите, които ще облекчат душевните ни страдания и могат да ни върнат адекватното отношение към действителността.

Започнете да управлявате страха

Страхът е най-трудно контролируемата емоция. Знаете го по себе си. Когато в света се появи нова масова опасна болест, всеки започва да търси у себе си и близките си симптоми на зараза и да визуализира печално бъдеще за себе си и човечеството. Човешкото его има странна особеност да си прожектира най-черните сценарии, като следствие от това да си усили тревогата още повече. 

Вместо да мислим за стратегията си за оцеляване, паниката ни лишава от възможността да действаме спокойно и разумно. Важно е да анализираме причините за страха и да осъзнаем рационалната му основа. Психолозите препоръчват да променим отрицателната нагласа с положителна, ирационалната мисъл с рационална. Използвайте всички позитивни нагласи и техники, които познавате, за да се опитате да противостоите на мрачните съждения. Вместо „Скоро ще умра“, нека е „Днес съм жив и благодарен“.


Изучавайте статистиката

Вместо да се паникьосвате, спрете да четете форумите из интернет и започнете да проверявате данните на статистиката от сводките на официалните организации, които я предоставят. Може да се окаже, че страхът ви е силно преувеличен. Обърнете внимание на процентите и се научете да ги разчитате правилно – забележете колко са излекуваните, както и тези, които са били заразени, но са се оправили без никакво лечение. Учените все по-плътно се обединяват около мисълта, че в бъдеще COVID-19 ще е един от четирите известни вече коронавируси и ще е просто част от зимния грипен репертоар. 


Спазвайте правилата за хигиена (без фанатизъм)

Вече знаете това наизуст: по-често си мийте ръцете със сапун, дезинфекцирайте с гел, съдържащ алкохол, избягвайте кихащи и кашлящи, ако не сте добре – останете у дома. Маски да носят хората с неразположение. Полагайте усилия за укрепване на имунната си система. Спете повечко, спорт на открито, лека храна, витамини. 


Диета – без „информационен фастфуд"

Липсата на информация предизвиква страх, но страх предизвиква и изобилното потребление на информация. Ако прочетете всички версии за възникването на епидемията, всички конспиративни теории за масово биологично оръжие, всички рецепти за защита и всички статии за „абсолютно проверени“ средства от нетрадиционната медицина – ще се побъркате. Главата ви се пълни с информационен боклук, еквивалентен на фастфуда за тялото ви. Искате да чуете последните новини – обърнете се към проверени официални ресурси.


Не трупайте напрежение

За да не се поддаваме на паниката е важно да противостоим на нарастващата тревога и безпокойство. В противен случай ще си подкопаем не само нервната система, но и имунитета. Използвайте всякакви методи и практики за сваляне на напрежението, които са социалноприемливи и са базирани на здрав разум. 

Ако сте ориентирани към медитативни практики – тръгнете на йога или си медитирайте у дома. Имате нужда да споделяте – срещнете се с приятел или психотерапевт, ако посещавате. 

За да смъкнете бързо нивото на адреналин в кръвта помага 5-минутното дълбоко дишане, топъл душ със силна струя, лек самомасаж, кратко кросче на чист въздух, оцветяване на детски книжки, горещ чай с мед или любимият ви шоколад. За да се отвлечете от негативните мисли, помислете за нещо различно от коронавируса. Например, затворете очи и мислено нарисувайте в главата си най-слънчевия плаж и най-синьото море. Почувствуйте, как вълните отнасят лошите мисли. 
Ефектът от всички предложения се появява до 5 минути след прилагането им.


Внимавайте с алкохола

Да, коронавирусът не понася спирт, но нека това не е оправдание за милионите хора, склонни към алкохолна зависимост или тези, които вече са в някой от стадиите на алкохолизма, да си намерят основателна причина да влязат в нескончаем запой. Повишената тревожност кара хората да посягат към чашката по-често от обикновено и това се отразява пагубно на тези, които изобщо не трябва да употребяват. Така че нека тези, които не са алкохолици, да пият умерено, не повече от обикновено. Както и да се въздържат да предлагат на непиещите си приятели, алкохол, защото е „единствено лекарство“. В малки количества алкохолът сваля напрежението, но в прекомерни дози се превръща от антидепресант в депресант.

Още по темата:

29 смъртни случая на възрастни хора след ваксината на Pfizer в Норвегия Здраве

29 смъртни случая на възрастни хора след ваксината на Pfizer в Норвегия

Предполага се, че ваксините може да са твърде рискови за възраст 80+ и неизлечимо болните

Двойна атака срещу вирусите Здраве

Двойна атака срещу вирусите

Kомбинация от африканска и китайска народна медицина с изненадващи резултати

Нобелистът, открил ХИВ: Няма да се ваксинирам Здраве

Нобелистът, открил ХИВ: Няма да се ваксинирам

Д-р Монтание е притеснен, тъй като не е известно какво ще се случи и при бъдещите поколения

Какво да рисуваме при тъга, тревожност или апатия Здраве

Какво да рисуваме при тъга, тревожност или апатия

15 идеи за арттерапия, за да насочите емоциите си

Вълшебните смеси на Мила Здраве

Вълшебните смеси на Мила

Как да свалим високата температура, да спрем кашлицата и да изчистим токсините от организма, използвайки синергията на етеричните масла*

Плазми на Кеше срещу вирусите Здраве

Плазми на Кеше срещу вирусите

С тяхна помощ 90% от пациентите с корона се възстановяват от 3 до 7 дни, а 50% се подобряват до 48 часа, сочи доклад от Иран

Европа спря полети от и до Обединеното кралство Здраве

Европа спря полети от и до Обединеното кралство

Б. Джонсън: Новият щам VUI2020 / 12/01 е със 70% по-заразен, но не толкова смъртоносен

Досега три регистрирани алергични реакции от ваксината Здраве

Досега три регистрирани алергични реакции от ваксината

US лекари: Алергия можем да лекуваме лесно, но последиците от Covid-19 – трудно

Иновативни методи от ароматерапията - еликсир за тялото и ума Здраве

Иновативни методи от ароматерапията - еликсир за тялото и ума

Модерната технология и ефикасните синергии на Oshadhi са чудесен начин сами да подсилим организма си

Covid-19 – три пъти по-смъртоносен от сезонния грип Здраве

Covid-19 – три пъти по-смъртоносен от сезонния грип

Мащабното проучване обхваща повече от 130 000 хоспитализирани пациенти

9 неща, които могат да се объркат с новите ваксини Здраве

9 неща, които могат да се объркат с новите ваксини

Тревогите на един американски лекар

Някои носят заразата по два месеца Здраве

Някои носят заразата по два месеца

Коронавирусът оцелява дълго в телата на хора с онкологични заболявания и ХИВ-инфекция

Алкалната среда в организма ни побеждава COVID Здраве

Алкалната среда в организма ни побеждава COVID

Alka ни предлага натурални продукти, които естествено подсилват защитата ни срещу болестотворни организми

Алкохолът уврежда мозъка от люлката до гроба Здраве

Алкохолът уврежда мозъка от люлката до гроба

Учени: бременни, младежи от 15 до 19 г. и хора над 65 не бива да пият изобщо

Д-р Кристиан Перон: „Не сме морски свинчета Здраве

Д-р Кристиан Перон: „Не сме морски свинчета

Първите ваксини има риск да променят нашето ДНК и това на поколенията ни, твърди началникът на отделението по инфекциозни и тропически болести в болница Гарчес (Франция)

Пир по време на пандемия Здраве

Пир по време на пандемия

Кои са начините да празнуваме с минимални рискове