Мистерии и загадкиЕкатерина Ангелова / 15 юни 2020

Аполо 10: Контакт с извънземни или бъг в системата?

Какво се случва по време на полета остава мистерия и до днес

снимки: NASA
Аполо 10 е четвъртата поред космическа мисия с хора на борда от прочутата програма на НАСА Аполо. Какво обаче се случва по време на полета и кой (или какво) се опитва да се свърже с американските астронавти остава мистерия и до днес.

Обгърнати в необятността на космическото пространство астронавтите на Аполо 10 изведнъж загубват контакт с контролния център в Хюстън. В този момент те се натъкват на неидентифициран радио сигнал. Не знаят какво точно чуват, но са сигурни, че е нещо извънземно и много различно от всичко, което са чували до този момент. Когато мисията приключва и се завръща на Земята, всички записи, свързани с „инцидента“, са класифицирани.

Мисия Аполо 10 стартира на 18 май 1969 година. Това е второто по рода си космическо пътуване, устремено към Луната. Екипажът се състои от трима летци – командирът – Томас Стафорд, пилотът на командния модул – Джон Йънг и пилотът на лунния модул – Юджийн Сърнан. Когато достигат в близост до Луната, пилотите започват да кръжат около нея и постепенно се приближават на по-малко от 15 км. от повърхността й. След като успяват да отделят лунния модул и прекарват над 60 часа в окололунната орбита, те се отправят отново към Земята.

Аполо 10 е една от най-сложните и важни мисии в историята. Благодарение на нея е осъществена почти пълна симулация на кацане на Луната. По време на мисията е реализирано и първото цветно видео излъчване от Космоса. С една дума, екипажът на Аполо 10 буквално проправя пътя на Аполо 11 и прави възможно стъпването на лунната повърхност на Нийл Армстронг и Бъз Олдрин. То става факт на 21 юли, същата 1969 г. – само 2 месеца след Аполо 10. Това е част от официалната  информация относно полета и важността на мисията на Стафорд, Йънг и Сърнан.

Но да се върнем на събитието, което буквално разтърсва астронавтите по време на престоя им в Космоса. Прелитайки над тъмната страна на Луната, те изгубват напълно връзка със Земята и то в рамките на цял един час. Именно в този отрязък от време дочуват странно свистене, което по думите им звучало като „космическа музика“. Извънземният шум шокира опитните летци на НАСА. Те се уговарят тайно помежду си да не казват на никого за случилото се, защото „така или иначе едва ли някой ще им повярва“. И се оказват прави. Донякъде.

От една страна, разсекретените 47 години по-късно досиета
по случая потвърждават, че пилотите в мисия Аполо 10 действително са чули „загадъчни звуци“, докато прелитат над далечната страна на Луната. Записът към тях описва разговора между членовете на екипажа, който споменахме. А самите те са твърдо убедени, че дочутите звуци са били опит за извънземен контакт с тях.

От друга страна, астрофизиците констатират, че мистериозните звуци, дочути на борда на кораба, не са нищо друго освен обикновено смущение и преплитане на радиосигнали. Остава въпросът обаче, ако това наистина е просто обикновено смущение във връзката, защо при завръщането на екипажа на Аполо 10 на Земята и свалянето на информацията от записите на мисията, те са дълбоко засекретени в архивите на НАСА.

Странно е също защо след разсекретяването им, те продължават да стоят покрити в архивите на НАСА и излизат наяве чак през 2008 г. От записите става ясно, че дочутото от Стафорд, Йънг и Сърнан звучало като извънземна музика и не приличало на нищо, което до момента са чували.

Според учения Кевин Бейнс звуците, които са чули астронавтите на Аполо 10, няма как да са идвали от Земята, тъй като докато са се намирали над далечната страна на Луната, те не са имали никаква връзка с планетата Земя. Близо час те слушат странните космични звуци и многократно обсъждат какво е това, което чуват. Изведнъж странната космическа музика спира. Пилотите се чудят дали да съобщят за нея на контролния център в Хюстън, но единодушно решават да не го правят. Все пак разговорите им са записани и така или иначе нищо не остава скрито. Но защо темата за това е потулена и остава така толкова дълго време?

Бейнс е категоричен, че някои от тези звуци определено „звучат като извънземна реч" и в условията на изолация е съвсем нормално пилотите от Аполо 10 да са ги помислили именно за такива. Мнозина учени категорично твърдят, че това са просто шумове, идващи от Сатурн. Има няколко различни теории за произхода на загадъчните звуци, но пилотът от Аполо 15 Ал Уордън не може да се съгласи с нито една от тях. Според него:
„Екипажът на Аполо 10 са били много добре запознати със звуците, които е възможно да чуят. Логиката ми говори, че там наистина е имало нещо...“
Стафорд, Йънг и Сърнан така и никога не отварят дума за странната случка и онова, което са чули по време на полета си в Космоса. Нито пред колегите и ръководителите си в Хюстън, нито пред обществеността. И до днес случилото се остава неизяснена  мистерия, а Ал Уордън казва в интервю, че подозира, че има много, много точна причина за това, което е било чуто на борда на Аполо 10, просто хората още не са я открили. „Мисля, че просто още не сме готови да я разберем“ – допълва той.

Интересен е и фактът, че и тримата пилоти от Аполо 10 продължават да изпълняват мисии в космическото пространство и в годините след завръщането си през 1969 г. Дали не са се опитвали да открият онова, което тогава е открило тях? И какво се е случило в следващите им пътешествия в Космоса само можем да гадаем…

Имаха огромни очи, казаха ни, че технологиите не ни помагат... Мистерии и загадки

Имаха огромни очи, казаха ни, че технологиите не ни помагат...

Децата от Рува, Зимбабве, споделят за срещата си с извънземни през 1994-а

ЦРУ разсекрети цялата документация, свързана с НЛО Мистерии и загадки

ЦРУ разсекрети цялата документация, свързана с НЛО

Файловете обхващат всичко - от загадъчни руски експлозии до срещи на висши държавни служители с извънземни

Мистър Глобал гледа на човешката раса като на добитък Мистерии и загадки

Мистър Глобал гледа на човешката раса като на добитък

Един различен поглед върху световната здравна криза и връщането на робството като най-печелившия бизнес

Какво не знаем за Нострадамус и неговите пророчества Мистерии и загадки

Какво не знаем за Нострадамус и неговите пророчества

Прозренията на най-известния пророк са използвани като пропаганда по време на Втората световна война

01.01.2021 - Рим осъмна, осеян с трупове на птици Мистерии и загадки

01.01.2021 - Рим осъмна, осеян с трупове на птици

Същото се случи през април 2020-а в Швейцария

Богинята Бастет: Извънземната покровителка на човечеството Мистерии и загадки

Богинята Бастет: Извънземната покровителка на човечеството

Мнозина вярват, че гробницата на древната богиня се намира в Странджа

Ванга имала пророчество за пандемията и датата 22.12.2020 Мистерии и загадки

Ванга имала пророчество за пандемията и датата 22.12.2020

Сергей Косторной разказал това точно преди година, но тогава никой не му повярвал

Робърт Джонсън: Да продадеш душата си за блус Мистерии и загадки

Робърт Джонсън: Да продадеш душата си за блус

Именитият блусар е един от най-спряганите примери за сделка със Сатаната

Израелски генерал: Извънземните отдавна са тук и Тръмп го знае Мистерии и загадки

Израелски генерал: Извънземните отдавна са тук и Тръмп го знае

Бившият шеф на отдел „Космически програми" на Израел с невероятни „разкрития" за Галактическата федерация

Учението на Гурджиев: Странната смесица от школи и религии Мистерии и загадки

Учението на Гурджиев: Странната смесица от школи и религии

Особен акцент в учението му е теорията, че хората живеят и умират, за да „хранят Луната“

Съвременен Робин Худ в Германия? Мистерии и загадки

Съвременен Робин Худ в Германия?

Анонимен дарител, вероятно банков обирджия, раздава пликове с банкноти за местни каузи в Брауншвайг