Светът в тебДжулия Парсел / 02 май 2021

Всяка наша клетка чува, разбира, вълнува се и очаква комуникация

Как разговорът с тялото ви може да ви помогне да се излекувате

Кадър от сериала Westworld, 2016
„Всяка част от тялото ви има собствено съзнание или собствена душа. От тези преобръщащи живота думи, започна пътуването ми навътре, за да открия изключителния лечебен капацитет на човешкото тяло". Това пише Тереза ​​Уейд, цитирана от Джулия Парсел - холистичен треньор, преминала обучение в Института за интегративно хранене в Ню Йорк. Много мъдрост и изцеление са достъпни за всички нас, но ние трябва да слушаме и дори да изискваме телата ни да се хванат на работа! Нашето физическо тяло не прави преценки, то само служи. То изпълнява това, което чувстваме за истина. Вземете решение да търсите и чувствате това, което искате, а не това, което не искате. Тялото ви слуша, казва Джулия Парсел.

Когато получих "очи" да видя тази перспектива на истината, страдах от тежко хронично разстройство, свързано с много болка. Изведнъж си представих какво би било да включа тази концепция в моята рутинна медитация. Помислих си: Чува ли ме тялото ми? Мога ли да говоря с него, за да спечеля сътрудничеството му за излекуване на това състояние?

Развийте въображението си. Повярвайте, че може да се случи!

Същата нощ, след като достигнах състояние на дълбоко спокойствие чрез медитация, аз вътрешно ангажирах тялото си в сърдечен разговор. Направих го с надежда, но нямах представа какво да очаквам. След около един час от началото на тази концентрирана комуникация се случи нещо невероятно. Тъканите ми започнаха да реагират. Съединителна тъкан издърпа и разпъна слоеве белези. Нервите трептяха и мускулите на прасците ми започнаха да се разтягат независимо от съзнателния ми контрол, упражняван върху тях. Един от мускулите на прасеца ми, който беше парализиран от невропатичното състояние (диагноза: рефлекторна симпатикова дистрофия) се върна към живот. Усетих като че ли през него минава ток.

Сърцето ми заби, когато разбрах, че пътят към моята свобода от това състояние на принудително обездвижване най-накрая е започнал. Имам опит в акупунктурата и ориенталската медицина и знаех добре колко широко разпространена е хроничната болка сред хората. Чудех се какво значение може да има това, което изпитах аз, за толкова много други, които страдат. Организирах подхода си в система, която мога да преподавам на клиентите си и преместих професионалния си фокус към хипнотерапията.

Как да подходим към тялото си

Когато инструктирам клиентите си, обяснявам, че е необходима редовна медитативна практика, за да се обучи мозъкът да влиза в алфа и тета състояния на мозъчната вълна. Докато е в тези състояния, комуникацията между съзнателния ум и физическото тяло се засилва драстично. Открих, че при общуването има три ключови стъпки за постигане на сътрудничеството на тялото:
  • Подхождайте към тялото си с искрено състрадание, разбирайки, че то се състои от съзнателни клетки, които изпитват емоции.
  • Изградете доверие, като ангажирате тялото си в положителни мисловни разговори за вашето желание вие и то да си сътрудничите и да преодолеете неразположението.
  • Позволете разговорът да минава на различни нива, като използвате различни мисли и думи, които предизвикват спонтанни повишени емоции.
Тези насоки са необходими за постигане на динамични лечебни реакции в тялото.

Чувствителната драцена на Бакстър и опитите му с човешки клетки

Наскоро прочетох много подобен набор от фактори, открити от изследователя Клйив Бакстър, прекарал 36 години в изучаване на биокомуникациите в растителни, животински и човешки клетки. Според него определящите фактори за единението ви с вашето тяло са: честни намерения, настройка и спонтанност.

Бившият служител на ЦРУ в книгата си "Първично възприятие" разказва за наблюденията си на растението Dracaena Fragrans в лабораторията си, използвайки полиграфско оборудване. Той прикрепил електроди към едно от листата на растението. Първо го полял, а после започнал да "изпраща" позитивни мисли на стайното цвете. На теория, растението би повишило проводимостта си и би намалило съпротивлението, след като е абсорбирало вода и писецъта на детектора би трябвало да трепне нагоре. Но кривата, която полиграфът чертаел тръгнала надолу. Когато детектор на лъжата е прикачен към човешко тяло, писецът чертае различни криви, повлияни от промените в настроението на човек. Трептенията на драцената били като човешките. Изглеждало сякаш растението се радва, че е напоено и му се говори мило.

Малко по-късно Бакстър си представил, че листото, към което е прикрепен електродът, изгаря. Растението реагирало екстремно според кривата, описана от полиграфа.

Бакстър твърди, че растенията се настройват към тези, които се грижат за тях, като реагират както на техните положителни, така и на отрицателните им емоции. Както и на завръщането им след отсъствие за известно време от помещението, в което е растението.

По-късно Бакстър разширява изследванията си, като тества и човешки клетки за признаци на съзнание. Той събира бели кръвни клетки от човешки донори и отново с помощта на електроди "записва" реакциите на клетките при различни емоционални състояния на донора. Той открива, че са необходими спонтанни емоции, за да се предизвика електрическа реакция в клетките. Например, ако донорът се насили да почувства някаква емоция, клетките няма да реагират. Когато обаче човекът получавал притеснително телефонно обаждане от дъщеря си, клетките реагирали активно.
Човешкиге клетки се държали така, сякаш апаратурата за изследването им не съществува, което предполага, че тази комуникация се носи от поле, все още неидентифицирано от конвенционалната наука.

Някои учени вярват, че по-нататъшното развитие на квантовата физика може да ни помогне да разберем това поле, което съобщава емоционални намерения между живите същества. Квантовото заплитане е процес, при който две частици материя, които са си взаимодействали, все още се държат така, сякаш са свързани, след като са разделени на много мили. Когато се направи енергична промяна на свойствата (позиция, импулс и въртящ се спин) на една от частиците, свойствата на другата отдалечена частица ще се променят в същия момент.

Единството на всички и всичко

Този научен феномен и изследванията на Клийв Бакстър водят назад към източната концепция за единството - виждането, че цялата природа е свързана, единна и взаимозависима. Древните култури са разбирали тази взаимовръзка като живо универсално енергийно поле, което поддържа живота, като същевременно ръководи еволюцията на съзнанието в цялата Вселена.

Техниките на медитация, включени в моята практика, довеждат съзнанието до тази област. Тогава енергията от това поле се фокусира във физическо изцелително събитие чрез ясно намерение,  осъществено чрез разговор, който предизвиква спонтанни емоции и настройва физическото тяло към съзнателния ум. Този метод, който наричам Антара (от санскрит - "отвътре"), дава възможност на човек да изпита изначалната си способност за творческо изцеление, генерирана от съюза на ума и тялото с това живо универсално енергийно поле.

7 необичайни въпроса, за да откриете житейската си цел Светът в теб

7 необичайни въпроса, за да откриете житейската си цел

Трябва да намерим какво ни вълнува страстно и да си признаем на какви жертви сме готови

Свалете маските! Светът в теб

Свалете маските!

Привличаме такива хора, каквито изобразяват маските ни

Законът за привличането – как да се възползваме от силата му Светът в теб

Законът за привличането – как да се възползваме от силата му

5 лесни стъпки, чрез които да привличате в живота си онова, за което мечтаете

Три начина да успокоите страдащия ум Светът в теб

Три начина да успокоите страдащия ум

Природа, благоговение, подреждане. Това са ключовете към заглушаване на вътрешния критикарски глас.

Изградете eнергийното си тяло, за да предпазите физическото Светът в теб

Изградете eнергийното си тяло, за да предпазите физическото

Ако страхът ви държи в плен, не се борете с него, ще загубите. Вместо това се научете да го трансформирате.

Ако знаете как да обичате, можете да правите всичко, което искате Светът в теб

Ако знаете как да обичате, можете да правите всичко, което искате

Страхът, зависимостта, ревността, самосъжалението - те не са любов

Щастието идва от подадената ръка към другия Светът в теб

Щастието идва от подадената ръка към другия

16-годишният Гео с част от стипендията си купува спално бельо за болница

Разказ за спрелия часовник Светът в теб

Разказ за спрелия часовник

Онези, които упорито искат да живеят вечно, ще бъдат осъдени да останат в света на сивия ход на ежедневието

Как да активираме осмата чакра? Светът в теб

Как да активираме осмата чакра?

Тя е портал към космическите енергии и дом на висшия „Аз” на човека

Какво казват най-лошите ви мисли за вас Светът в теб

Какво казват най-лошите ви мисли за вас

Просто вярвайте в себе си и знайте - скоро ще разберете всичко

Хенри Форд: „Повече от победените са тези, които са се предали” Светът в теб

Хенри Форд: „Повече от победените са тези, които са се предали”

Провалът е само добра възможност да започнеш всичко по по-разумен начин

Как малките неща ще ни върнат радостта от живота? Светът в теб

Как малките неща ще ни върнат радостта от живота?

Светът ни предлага изобилие от приятни моменти. Достатъчно е само да ги забележим.

Цялата любов в една снимка Светът в теб