Оризът по-опасен от газираното за диабета от тип 2

Диетолози съветват: не яжте повече от две порции на седмица

Снимка: free-images.com
Снимка: free-images.com
Всяка порция бял ориз увеличава с 11% риска от развитие на диабет от втори тип. До този извод са стигнали още през 2012 година изследователи от Харвардската школа за обществено здраве. През началото на тази година пак те сравнили данните от седем различни изследвания, в които са участвали над 350 хиляди души от целия свят на възраст до 22 години.

Експертите изучили начина на хранене и количествата поемана храна на хора от Азия, САЩ и Австралия. Установена била връзка между употребата на бял ориз и повишения риск от развитие на диабет. При азиатците тази връзка била по-силна отколкото при западните населения.

Белият ориз е най-разпространеното блюдо в Азия, присъства в порциите поне 3-4 пъти дневно. В западните страни ориз се яде един-два пъти в седмицата.

В момента в Азия с диабет са около 200 милиона души.

„При азиатците наднорменото тегло не е толкова разпространено, но пък от диабет те боледуват по-често отколкото американците" – казва професор Жениен Куи от Токио. Един от факторите, способстващи разпространението на диабета в азиатските страни, е високата продължителност на живота. Казано простичко – колкото по-дълго живее един човек, толкова е по-голяма вероятността да се сдобие с повече болести.

Белият ориз, в сравнение с кафявия, съдържа по-малко хранителни вещества, включително целулоза и магнезий, които защитават от диабет. В една порция ориз има минимум два пъти повече въглехидрати отколкото в едно кенче кока-кола...
Освен това е с висок гликемичен индекс. След употреба на подобни храни, нивото на захарта в кръвта скача рязко и с времето това може да доведе до диабет.

Диетолозите съветват любителите на оризова каша да не си позволяват повече от две порции на седмица и да преминат към кафяв ориз, който пък се оказва, че намалява вероятността от възникване на захарна болест.

Как да се храним при синдром на раздразненото черво (IBS) Храна за щастие

Как да се храним при синдром на раздразненото черво (IBS)

Най-честата причина за появата на това заболяване е стресът

На кулинарен трекинг в Непал Храна за щастие

На кулинарен трекинг в Непал

В ресторант „Гуркха“ шеф Гунджа ни води из кулинарната и историческа традиция на своята страна

„Clean Еating“ или 10 лесни начина да се храним „чисто“ Храна за щастие

„Clean Еating“ или 10 лесни начина да се храним „чисто“

Непреработените храни са най-полезни за здравето и фигурата

Щастието зависи от храната Храна за щастие

Щастието зависи от храната

Най-много серотонин се произвежда в червата

Чаят Улун предпазва от рак на гърдата Храна за щастие

Чаят Улун предпазва от рак на гърдата

Елексирът влияе благотворно на сърцето и костите

Сладоледът е перфектната закуска?! Храна за щастие

Сладоледът е перфектната закуска?!

Само ако е домашен със стевия и е по здравословна рецепта

Гроздето е най-вкусното лекарство Храна за щастие

Гроздето е най-вкусното лекарство

То е незаменимо в профилактиката на редица сериозни заболявания

Нито яйцето, нито кокошката Храна за щастие

Нито яйцето, нито кокошката

Направиха веганско яйце от... боб

Как напитките „без захар“ ни правят дебели и болни Храна за щастие

Как напитките „без захар“ ни правят дебели и болни

Приемайки подсладител, хормоните ни реагират също както и при бялата захар

Протеиновите барчета трябва да се наричат „инсулинови“ Храна за щастие

Протеиновите барчета трябва да се наричат „инсулинови“

Вижте алтернативата - рецепта за наистина здравословен десерт

Коя част на ябълката е най-полезна? Храна за щастие

Коя част на ябълката е най-полезна?

Учените съветват да оставим само дръжката

СЗО: Намалете захарта в бебешките храни! Храна за щастие

СЗО: Намалете захарта в бебешките храни!

Неподходяща промоция на бебешки храни се прави в Австрия, Унгария, Израел, България

5 продукта за стройно тяло Храна за щастие

5 продукта за стройно тяло

Как да отслабнем и да поддържаме теглото си

Не повече от 200 грама млечни продукти на ден! Храна за щастие

Не повече от 200 грама млечни продукти на ден!

В малки количества млечните продукти предотвратяват рак и диабет

7 прости начина за подобряване на храносмилането Храна за щастие

7 прости начина за подобряване на храносмилането

Може би се нуждаете допълнително от солна киселина и някои ензими

Вана от ябълков оцет лекува Храна за щастие

Вана от ябълков оцет лекува

Две позабравени рецепти от натурални продукти