Храна за щастиеДжани Ролистенова / 21 август 2019

Как напитките „без захар“ ни правят дебели и болни

Приемайки подсладител, хормоните ни реагират също както и при бялата захар

Как напитките „без захар“ ни правят дебели и болни
Всички сме чували и поне веднъж употребявали изкуствения подсладител „захарин“. Спомням си много пъти, в които мислейки си, че съм на диета и отказвах захар, пусках в чая и кафето онези мънички таблетки, направени от първата в света изкуствена захар. С времето забелязах обаче, че промяна в теглото или здравето, благодарение на това вещество, няма. Аз свикнах да пия кафе и чай без захар, но повечето хора, които познавам, продължават да консумират захарни заместители.

В тази статия искам да открия защо захарните заместители  всъщност нямат разлика от захарта по отношение на диети и болести. Защо така известната „диетична сода“ изобщо не е такава.

Диетичната кока-кола е второто по популярност безалкохолно след обикновената. Следвайки тренда, производителите пуснаха на пазара над 6000 „диетични“ продукта. Любимите ни напитки и лакомства в диетична форма! Звучи направо прекрасно, нали ? ВСАА напитки, енергийни напитки, вкусни сокове... Всичко ни се предостави в желаната от нас форма – без захар!

След захарина се появиха и други заместители, които нашумяха като по-натурални и ниско калорични. Така се появи и сиропа от агаве, преработен от растението агаве. След него се появи стевия, екстракт от листата на южноамериканското растение Stevia rebaudiana, с минимален ефект върху кръвната захар. Други известни заместители на захар са царевичен сироп, оризов сироп, всички захарни заместители със суфикс –оза, като фруктоза, сукроза и др., всякакви захарни заместители с префикс –изо, като изоглюкоза, всичко с името сироп, кленов сироп и всичко с името захар, била тя кокосова захар, кафява захар и т.н.

С увеличаването на захарните заместители, учените установяват и разрастване броя на сърдечни заболявания, което ги кара да направят изследвания на потребителите на напитки „без захар“. Те откриват, че броят на хората, страдащи от метаболитен синдром, удари, сърдечни атаки, затлъстяване, нараства с употребата им на напитки „без захар“. Така дългогодишните клинични изследвания доказват, че изкуствените подсладители са много голяма вреда за здравето на човека.
Макар да нямат калории, въглехидрати, захар, а някои указват, че имат безброй витамини, диетичните напитки увеличават риска от сърдечни и метаболитни заболявания, както и затлъстяване.

Но защо? Нали са без „лоши“ съставки!
Защото причината не е в калориите или в синтетичните витамини и минерали. Причината е в инсулина! Изкуствените подсладители може да спомагат за намален брой приети калории на ден, но те покачват нивата на инсулин, а инсулинът е това, което ни кара да складираме мазнини и да дебелеем. Инсулинът е и причината за диабет.

Приемайки подсладител, хормоните реагират също както и при приема на бяла захар, няма никава разлика. Инсулинът ще се покачи независимо от това дали поглъщате истинска захар или изкуствена. Да не говорим, че пък покачването му ще предизвика глад за още захар и от една напитка, те ще станат две и т.н. Диетичните напитки просто не са никак диетични. Единственото им предимство е липсата на калории, но това може да се постигне и с чиста вода с накиснат горски плод в нея – чудесен свеж вкус с минимална захарна съставка.
Замисляли ли сте се дали познавате някого, който е отслабнал благодарение на захарен заместител?


Джани Ролистенова
е бивш професионален спортист и треньор в шведския национален отбор по синхронно плуване. Понастоящем е мениджър на верига за доставки на хотели и по този начин претворява в работата си страстта си към здравословното хранене.
Практикува периодично гладуване, опитен активист на осъзнатото хранене и приготвянето на храна в домашни условия. Последовател на метода OMAD (One meal a day) и кетогенното хранене.
Автор е на сайта www.glad-bg.com
Инстаграм: @jannyniwayan

Още по темата:

Периодичното гладуване при вируси Храна за щастие

Периодичното гладуване при вируси

То може да отслаби имунната система, ако се превърне в непосилен стрес за тялото

Пилешката супа е лечебна Храна за щастие

Пилешката супа е лечебна

Тя съдържа аминокиселината цистеин, която помага за изчистването на белия дроб и облекчава кашлицата и хремата

Живата храна вдига имунитета Храна за щастие

Живата храна вдига имунитета

Как да се храним във време на вируси обяснява доц. д-р Милена Георгиева от БАН

Убийците на здравия сън Храна за щастие

Убийците на здравия сън

Не яжте зеленчуци, джинджифил и захар преди лягане!

Една седмица фаст фуд и губим контрола над преяждането Храна за щастие

Една седмица фаст фуд и губим контрола над преяждането

След 7 дни с мазнини и захар, мозъкът се представя зле на тестове за памет

Перфектната закуска Храна за щастие

Перфектната закуска

Орехи – за изобилие от здравословни бактерии в червата и здраво сърце

„Засега по-здравословна храна от житото няма” Храна за щастие

„Засега по-здравословна храна от житото няма"

Време е за диетата, завещана ни от Учителя Петър Дънов!

Перфекционизъм в чаша Храна за щастие

Перфекционизъм в чаша

Добре дошли в дома на виното„Златен Рожен“ - 14-16 февруари

Пиенето на чай подобрява дейността на мозъка Храна за щастие

Пиенето на чай подобрява дейността на мозъка

Няколко чаши седмично от напитката удължават живота

Кетодиетата е полезна за кратки периоди Храна за щастие

Кетодиетата е полезна за кратки периоди

Опити с мишки сочат, че те почват да ядат повече мазнини, отколкото могат да изгорят и затлъстяват

Да се влюбиш във виното Храна за щастие

Да се влюбиш във виното

Ресторант GRAPHITE - пространство, което вдъхновява

Мляко с 8 пробиотика! Храна за щастие

Мляко с 8 пробиотика!

Киселото мляко на „Опицвет“ носи вкуса на детството, защото кравите им се хранят с органични храни, закваските са 100% български и няма Е-та

Как да удължим живота си Храна за щастие

Как да удължим живота си

През последните години коензимът НАД+ стана популярен като мощна добавка против стареене

Кетодиетата може да развали зъбите Храна за щастие

Кетодиетата може да развали зъбите

Как да регулираме рН нивото в устата ни