Какъв е смисълът на любовта?
Покъртителната история за безкористната любов между Едит Пиаф и Тео Сарапо
Снимка: wikimedia.org
Суровите изпитания на Врабчето
Изпитанията продължават, както и нейният невероятен хъс да оцелява при всякакви обстоятелства. Следват две автомобилни катастрофи, в които Пиаф попада през 50-те години на миналия век. Крехкото й тяло е разклатено из основи. Отново изглежда, че животът е спрял в мъртва точка. Но на хоризонта се появява младият гръцки емигрант, фризьор по професия, който в труден момент й предлага ръката и сърцето си. Той е Теофанис Ламбукас, последната любов и втори съпруг на парижката звезда.
„Когато не умирам от любов, когато нямам от какво да умра, аз съм готова да умра!“ - казва Едит, за която мисълта за самота е непоносима. „Не обичам самотата. Страшната самота, която те притиска в прегръдка призори или привечер, когато се питаш, струва ли си да живееш и защо да живееш?"
47-годишната дива категорично отказва. Никога не е допускала, че след Марсел може да се влюби в някого друг и да го пусне в живота си. Освен това Тео е с 20 години по-млад от нея. И тя е малка съсухрена жена, осакатена от живота, застанала на ръба на вечността...
Тя отказва брак, но не го гони. Той може с часове да седи до пианото и да я слуша. Опитва се да отгатне желанията й преди още тя да ги е формулирала вербално. Младият мъж не се смущава нито от двайсетгодишната разлика във възрастта, нито от болестта на Пиаф. По това време лекарите са поставили на певицата диагнозата тежък артрит, а не след дълго става ясно и за рака на черния дроб.
Тя се опитва да стане продуцент на Тео, който, докато работи като фризьор, мечтае и за голямата сцена, както и за възможността певицата да го изведе под светлините на прожекторите.
Тя каза "да"
Суеверие и мистика в живота на Пиаф
Печалният край
Младоженецът e неотлъчно до жена си. Всеки ден той доказва необяснимата си любов - храни я с лъжичка, преоблича я, чете й на глас книги, обсипва я с подаръци, озарява с присъствието си последните й тежки дни. След 11 месеца брак, малко преди да си отиде,
Пиаф казва: „Не заслужавах Тео, но го получих ...“
Тео Сарапо, обвиненият в корист, след смъртта на жена си се оказва с огромно наследство... от дългове. Седем милиона франка борчове. Той знаел за тях дори когато предложил на Пиаф да се оженят, твърдят биографите на двамата. Започва да връща дълговете по малко, но не успява да се издължи. През 1970-а, близо 7 години след смъртта на жена си, загива в катастрофа на пътя. На 34 е, когато умира.
Още по темата:
Картини излизат от рамките си и оживяват в Лондон
Посетителите на четири галерии стават част от сюжета на 42 световноизвестни платна
Ако всички спазваха десетте божи заповеди, войните щяха да секнат на мига
В памет на големия български писател Алек Попов
Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.
Вижте новия подбор на „Кинематограф“ и може да спечелите брой на Списание 8
Музеят Ел Прадо променя текстовете, описващи картините
Целта е да не се засягат хората с увреждания
В семейния живот главното е търпението. Любовта не може да продължи дълго.
Велики мисли на Антон Павлович Чехов
„Зима“ – късометражна песен за сняг и лед
Кинематограф ни повежда на кино пътешествие сред студовете на планетата
Няма такова нещо като прошка, хората просто имат къса памет
Тайните истини на вселената според „истинския детектив“ Ръст Коул
Нас ще ни погуби свободата, която разрешаваме на другите и на себе си
103 години от рождението на един от най-големите следвоенни писатели – Фридрих Дюренмат
Любовта започва с големи чувства и завършва с дребни кавги
Андре Мороа: „Животът е кратък – това е разбираемо, но в сравнение с кое?“
Здрачът е пукнатината между световете. Това е вратата към неизвестното.
98 г. от рождението на Карлос Кастанеда
Белведере показва онлайн 626 изложби от последните 100 години
Всяка експозиция от сега нататък ще бъде включена във виртуалната хроника
Повей, буйни мой ветре и всяка болка в нас с обич разпилей
Преди 52 години си отива от този свят незабравимата Паша Христова
До 7 януари е изложбата на Златю Бояджиев в Двореца
12 зали представят творбите на големия български художник
За първи път в България: Мюзикълът „Звукът на музиката“ на сцената на Софийската опера
Премиерата е на 9 януари 2024 г., следващите спектакли са на 10,16, 17, 30 и 31 януари