Подкрепете ни!




ОбразованиеНайден Колчев, снимки Добрин Кашавелов / 10 септември 2020

Учителят Марта Джалева: Стига с тази агония!

По-добре даден предмет да не се учи, отколкото на децата да им преподават хора, които не са в час

снимка: Добрин Кашавелов
снимка: Добрин Кашавелов


Водещата тема в новия брой на Списание 8 е за онлайн и домашното образование. Една от засегнатите теми е за качеството на преподаване и доколко учителите успяват да са адекватни в новата реалност. Предлагаме ви част от крайно интересното интервю с Марта Джалева, учителка в 91. Немска езикова гимназия.

Купете броя от тук
За абонамент тук

Г-жо Джалева, какво се промени в образованието от март насам?
Досега  училището, добро или лошо, бе изработило роли – всеки знаеше какво може или не, родители, ученици, учители и директори. На децата сякаш им е вписано в чипа какво да правят, когато са в училище, какво им е позволено в час или в сградата на училището. Същото важи и за учителите, и за администрацията. Като махнеш обаче ограниченията на физическото присъствие, всички участници стават асистемни. И при липсата на ясни правила, като в тази ситуация, натоварването върху директори, учители и ученици бе огромно.

Като че ли сега повече от всякога се нуждаем от нов тип учители?

Сега се получава много неприятно, защото немалка от част от учителите са с някакви девиации и това си личи. Всички знаем и децата го казват, че има немалко такива, които, меко казано, са минали във фаза, в която не са за учители. Има и хора, които имат професионален проблем, защото досега дълги години в час са правили едно и също – като влязат, прочитат урока, пеят го, не виждат учениците дори. Онлайн начинът на работа обаче ги изкарва от равновесие, те не могат да се концентрират, сменят темите и т.н.

И как може да се промени това?
От години повтарям, че трябва да се преназначат всички учители. С нови длъжностни характеристики. Да се приключи с тази мъка и агония. По-добре е някои хора да ги няма и по този предмет въобще да не се учи, отколкото да са там. Те стоят и вредят на децата. Но сега този процес се случва. Сега вече учителят трябва да прави съвсем нови неща. Но има хора, които не могат да се ориентират в новата ситуация. Пуснаха ги във всички възможни отпуски, опитваха се да им помогнат, но после, ако не може да се справи, човекът си подписва, че напуска, и край... Това не може да продължава - има хора, които реално не преподават. Те губят времето на всички.


Още по темата:

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение Образование

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение

Образователен форум представи подходи за учене през целия живот

За училището на живота няма възраст Образование

За училището на живота няма възраст

Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване

Запишете се в Академия за Човека Образование

Запишете се в Академия за Човека

Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org

Монтесори – революцията в обучението чрез игра Образование

Монтесори – революцията в обучението чрез игра

Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм Образование

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм

Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“ Образование

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“

В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април Образование

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април

В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание

Какво е растителна слепота? Образование

Какво е растителна слепота?

В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.

Новите реалности в педагогиката Образование

Новите реалности в педагогиката

Как да подготвим себе си и своите деца за бъдещето?

Педагогика на всекидневието Образование

Педагогика на всекидневието

Какво е бъдещето на образованието и кое е образованието на бъдещето?

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика Образование

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика

Сякаш преди хората имаха много въпроси и търсеха истината, а сега имат много отговори и нямат истински въпроси

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете Образование

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете

В „Училище за съзнателни родители” давам ясни указания какво, кога и колко е добре да се прави – като рецепта на вкусно сготвена гозба

Честит празник, скъпи деца и родители! Образование

Честит празник, скъпи деца и родители!

Това е един от от най-вълнуващите дни в живота ни. Ще го разберем по-късно.

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка Образование

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка

Децата трябва да се обичат еднакво - и палавите, и послушните, и бързите и мудните, и мързеливите и прилежните