
Разкажи ни какво точно представлява сензорната фотография?
Това е фотография на изненадата. Незрящ фотограф лесно може да предвиди какво ще излезе на снимката, защото най-често снима с помощта на асистент. Неговата задача е да помага, да описва какво има наоколо. Сензорният фотограф трябва да знае всичко, което знае и обикновеният – светлина, цветове, как се монтират снимки или видео.Добре е това да е съобразено с правилата на цифровата фотография, защото се допълва качеството на работа. Едно от най-трудните неща за незрящ човек, който иска да използва този тип фотография, е да си намери говорещ софтуер. Друг вариант е да има асистент, който с малко думи да казва много, т.е. да се извлече максимално много информация за това каква е обстановката или светлината. Аз имам около 2% зрение и мога да се ориентирам откъде идва светлината, но един напълно незрящ човек ще трябва да разчита напълно на чужда помощ. В момента концепцията за незряща фотография се смята за доста новаторска и революционна дори сред незрящите. На много от тях им допада идеята, но им трябва време да осмислят самия процес.
Какъв е начинът ти на работа?

Как твоя снимка попадна в архива на Getty Images?
Какви бяха твоите задължения като младежки делегат на ООН?
А какви трудности среща един човек с увреждания в ежедневието си?
Разходките навън са трудни. Аз знам един единствен маршрут в мола, но там има много отворени места, които са дезориентиращи за незрящ човек. Лично аз не мога да се ориентирам сам в моловете, които са естествено място за разходка на зрящите хора.
Когато ми се налага да изляза, ако не познавам маршрута, разчитам на белия бастун и GPS. Ако съм на непознато място се обаждам на някой близък, за да ме ориентира къде се намирам и да ми каже накъде да вървя.Проблемите са регионални. В Пловдив например маркировките по улиците не са много ясни, а в София е доста по-лесно да се ориентираш къде се намираш. Един друг проблем: доста често се случва хората да те сграбчват в желанието си да помогнат, а това може да бъде смущаващо и притеснително. Тъй като се е случило неочаквано, може да се стигне и до по-агресивен отказ от страна на незрящия.
Това ли те провокира да се присъединиш към Сдружение Общност Мостове и кампанията ,,От хора за хора‘‘? Каква е твоята роля там?
Това, което ме привлече към каузата, беше желанието им да се говори за способностите на хората с увреждания, а не за това какво им липсва.Аз бях едно от лицата на кампанията. Освен това бях нает като външен специалист в качеството ми на професионален сензорен фотограф. По време на снимки си сътрудничих с несензорен фотограф и за мен това беше много приятно изживяване. Ще продължавам да им помагам, защото това, което правят за хората с увреждания, е важно. През 2016 г. заедно с един приятел основахме фондация ,,Визионер‘‘. Бяхме провокирани да го направим, тъй като и двамата сме незрящи и смятаме, че Съюзът на слепите в България като цяло изпраща негативни послания. Ние искахме да правим по-позитивни неща, да обучаваме незрящи на полезни умения. В един момент се появиха и хората от Сдружение Мостове, които са много по-голяма и опитна организация, а тяхното послание е същото като нашето. То е да опитаме да разберем какво е онова специално нещо, което има в един човек с ограничения, а не какви са проблемите му.

По професия си психолог. Как избра да се занимаваш с психология?
Какви са твоите наблюдения покрай кризата с коронавируса? Как се отрази това на клиентите ти?

Покрай всички други инициативи успяваш да намериш време и за изкуство. С какво се занимаваш?
Преди кризата бях решил да възстановя един свой моноспектакъл, който играх преди години, но с оглед на събитията плановете ми пропаднаха. Много ми липсва сцената, последно играх преди 2 години, заедно с една трупа от незрящи актьори. Участвахме във фестивал в Сибир и спечелихме специалната награда на публиката. В този конкурс ние бяхме единствената незряща трупа от целия свят. Иначе съм част от Дружеството на пловдивските писатели, имам издадена стихосбирка, участвам в различни поетични конкурси, като пиша предимно в бял стих. Животът ми е свързан с културата и изкуството, защото бизнесът и политиката са важни, но нещата, които определят доброто развитие на едно общество, са културата и образованието.